Własny biznes, w sieci to na pewno świetny pomysł ale by zacząć sprzedawać należy „wgryźć” się w rynek i trochę powalczyć z konkurencją.

Co trzeba zrobić by stworzyć sklep internetowy, który sprzedaje? O tym wszystkim dzisiejszy artykuł.

 

Co zamierzasz sprzedawać w sklepie internetowym?

image 1

To pierwsze pytanie, które musimy sobie zadać zanim jeszcze przystąpimy do realnego działania. Obecnie nowo wchodzącym sklepom internetowym zaleca się wejście, w tak zwaną niszę produktową czyli wąską gamę produktów, gdzie szybko znajdziemy sobie miejsce wśród mniejszej konkurencji. Oczywiście na dane produkty musi być popyt, a my musimy dobrze się czuć sprzedając danych asortyment. Musimy stać się specjalistami, w danej dziedzinie i umieć doradzić każdemu klientowi. Gdy pozycja sklepu internetowego zostanie ugruntowana, wtedy dopiero zaleca się rozszerzanie ofert. Jak rozszerzać ofertę? Dalej o kolejne wąskie grupy produktowe. Wprowadzamy nową grupę produktową do sklepu internetowego, promujemy ją, ugruntowujemy swoją pozycję, w sieci, w danej niszy i dopiero wprowadzamy kolejną.

Lepiej jest rozwijać się powoli i cały czas mieć promocję sklepu „dopiętą na ostatni guzik”, niż próbować promować wszystko naraz.

 

Dlaczego musimy czuć się dobrze prowadząc sklep internetowy z wybraną przez siebie niszą produktową?

Interesując się asortymentem sami będziemy chętnie poszukiwać wyjątkowych produktów, gonić za wiedzą z danej branży. Następnie będziemy mogli naszymi osiągnięciami, zdobyczami podzielić się z naszymi klientami. To dobry przepis na zdobycie stałych klientów, którzy docenią naszą pasję i profesjonalizm i w wyjątkowej gamie produktowej i w zakresie doradztwa. Praca z pasją sprawia, że chętniej pracujemy, intensywniej, nie męcząc się przy tym. W dłużej perspektywie czasowej konkurencja, która sprzedaje tylko dla zarobku nie ma z nami szans.

 

Analiza konkurencyjnych sklepów internetowych

image 2

Gdy już wiemy co chcemy sprzedawać możemy przejść do kolejnego etapu i przeanalizować z kim przyjdzie nam wojować o klientów.

 

Jaką wiedzę analiza konkurencyjnych sklepów internetowych ma nam dostarczyć?

Przede wszystkim musimy dowiedzieć się czy podołamy finansowo, ponieważ dla startującego biznesu, w sieci to właśnie finanse są największym hamulcem, a promocja sklepu internetowego potrafi być bardzo droga. Są branże niszowe gdzie sklepy internetowe intensywnie się promują, a są branże gdzie ta promocja jest znikoma. Problem z promocją sklepu internetowego zwłaszcza w Google jest taki, że musimy najpierw dogonić konkurencję, a dopiero później z nią powalczyć.

Jako sklep internetowy powinniśmy korzystać od razu i zawsze z dwóch kanałów promocji sklepu. Są nimi wyszukiwarka Google oraz social media. Oczywiście to nie wszystkie kanały ale o reszcie dowiesz się w dalszej części artykułu.

Jak sklepy internetowe intensywnie się pozycjonują, w wyszukiwarce powinny nam powiedzieć ich back linki. Tutaj zawsze też możemy poprosić dowolną agencję SEO o wycenę pozycjonowania sklepu internetowego, w danej branży. Sprawdzamy jak konkurencja intensywnie działa na Facebooku, czy stosuje promowane wpisy, co oferuje swoim odbiorcom, w social mediach.

 

Analiza funkcjonalności konkurencyjnych sklepów internetowych

Jeżeli uznamy, że nasz budżet udźwignie ciężar promocji sklepu internetowego, możemy przejść do kolejnej części analizy której zadaniem jest wyłuskanie przepisu na najlepszy sklep internetowy, w danej branży.

Nowo otwierane sklepy internetowe mają tą przewagę nad istniejącymi, że mogą czerpać z tych istniejących, pomysły, a całą platformę przygotować pod określony trend. Naszym zadaniem w tej części analizy jest zebrać wszystkie dobre pomysły zastosowane na sklepach internetowych naszej konkurencji. Powinniśmy sprawdzić jak przebiega proces zamówienia, a nawet jak wygląda obsługa klienta.

Istnieją branże które mają charakterystyczne funkcjonalności dla siebie. Na przykład, w branży ślubnej są to formularze rezerwacji terminu, w salonie. W przypadku sklepów internetowych z oknami często występującą funkcjonalnością są konfiguratory produktów dzięki którym możemy zamówić dowolne okno.

 

Analiza szaty graficznej konkurencyjnych sklepów internetowych

Kolejna ważna część analizy konkurencji to analiza szat graficznych konkurencyjnych sklepów internetowych. Musimy rozeznać, w ogólnym nurcie graficznym, który reprezentuje branża do której planujemy wejść. Trend ten to trend do którego przyzwyczajeni są klienci sklepów internetowych z tej branży, a więc nie ma co z nim walczyć. Można go jednak udoskonalić. Podobnie jak, w analizie funkcjonalności i tutaj spisujemy dobre pomysły, które moglibyśmy zastosować i w naszym sklepie internetowym.

Zebrane informacje spośród czołowych konkurencyjnych sklepów internetowych pozwolą nam na stworzenie platformy sprzedażowej z zupełnie nowym poziomem jakości oraz obsługi klienta. Analizę siły konkurencji jeżeli nie posiadamy odpowiedniej wiedzy warto zlecić agencji SEO, tym bardziej, że wycenę promocji otrzymamy najczęściej za darmo. Analizę funkcjonalności oraz szaty graficznej, możemy przeprowadzić samodzielnie. Na sklepy internetowe będziemy patrzeć jeszcze jak zwykli klienci, a więc osoba dopiero planująca otworzyć sklep internetowy jest idealna do przeprowadzenia takiej analizy, którą następnie jeszcze przedyskutuje z agencją interaktywną zlecając stworzenie sklepu internetowego.

 

Jaką platformę e-commerce wybrać?

 image 3

Na rynku jest wiele platform e-commerce na których można oprzeć sklep internetowych. Platformy e-commerce można podzielić również na kilka rodzajów. Najpopularniejsze z nich to:

platformy e-commerce opensource – to najpopularniejsze rozwiązanie i w tej grupie znajdziemy najprawdopodobniej oprogramowanie, które w pełni nas zadowoli. Platformy opensource to darmowe oprogramowanie z otwartym kodem. Każdy może pobrać pliki i zainstalować je na swoim serwerze. Cechują się dużą ilością rozszerzeń, w rozsądnej cenie. Posiadają również duże wsparcie ze strony użytkowników liczonych w tysiącach.

platformy e-commerce SaaS – skrót od słów Software as a Service, tłumaczeniu na polski oprogramowanie jako usługa. W tym przypadku nie instalujemy plików dla sklepu internetowego, otrzymujemy gotowe oprogramowanie. Ten typ platformy przypomina dzierżawę sklepu internetowego. Możemy go używać, ale nie możemy go przenieść, ani nie mamy dostępu do plików. Ilość rozszerzeń jest mocno ograniczona, a wsparcie możemy uzyskać tylko od twórców oprogramowania. Minusem jest również opłata. Za dzierżawę oprogramowania musimy płacić co miesiąc określoną kwotę plus często pewien procent od sprzedaży.

platformy e-commerce dedykowane – to zaawansowane sklepy internetowe, budowane od podstaw pod potrzeby klienta. Wyróżniają się ściśle dopasowaną funkcjonalnością, niespotykaną w innych sklepach internetowych. Jest to też najdroższy możliwy wybór. Przy sklepie dedykowanym pracuje najczęściej cały zespół programistów, a czas tworzenia dedykowanego sklepu internetowego wynosi zazwyczaj kilka miesięcy.

Przeczytaj też:

 

W Design Cart nie tworzymy sklepów internetowych opartych na modelu SaaS. Tworzymy jedynie sklepy internetowe, które przechodzą, w 100% na własność zamawiającego, wraz z prawami autorskimi. Tworzymy sklepy internetowe oparte na platformach opensource oraz dedykowanych. Startując z biznesem, w sieci odradza się budowanie platform dedykowanych z uwagi na ich wysokie koszty. Dlatego też, w artykule omówię szerzej rozwiązania, które znajdziemy, wśród platform opensource.

Platformy opensource możemy podzielić na jeszcze dwa rodzaje:

  • platformy e-commerce

  • oraz rozszerzenia e-commerce

 

W pierwszym przypadku mamy do czynienia z oprogramowaniem stworzonym w 100% dla sklepów internetowych, w drugim przypadku mamy do czynienia z dodatkowym pluginem, który zamieni zwykłą stronę internetową, w sklep internetowy.

Zalecamy używania rozwiązań z pierwszej grupy. Często można spotkać się z ofertami stworzenia sklepu internetowego na bazie rozszerzenia np. Woocommerce. Jaki jest sens, w instalowaniu na serwerze CMS dla bloga by potem przebudować go na sklep internetowy gdy można mieć od razu specjalistyczne oprogramowanie dla sklepu internetowego?

Rozszerzenia takie jak Woocommerce, czy Virtuemart (dla systemu CMS Joomla!), używamy dla już istniejących stron internetowych.

 

Najlepsze platformy dla sklepu internetowego

Tak naprawdę są trzy platformy opensource na które powinniśmy spojrzeć planując otwarcie sklepu internetowego. Różnią się funkcjonalnością oferowaną na start, prostotą obsługi czy szybkością działania. Cechuje je za to ogromna ilość dostępnych szat graficznych i rozszerzeń.

 

Sklep internetowy oparty na Magento

Magento to pierwsza z trzech platform e-commerce opensource. Cechuje się największą funkcjonalnością oferowaną na starcie. Magento pozwala na sprzedaż, w sieci z o wiele większą finezją nić kolejne systemy e-commerce. Mimo to jest znacznie rzadziej wybierana na startup’y z powodu większych wymagań serwerowych oraz dość trudnej obsługi, w porównaniu do innych platform.

 

Sklep internetowy oparty na Prestashop

Jest to kolejna świetna platforma dla sklepów internetowych. Oferuje mniejszą funkcjonalność niż platforma Magento, owocuje to prostsza obsługą. Prestashop to system, który dobrze przyjął się wśród polskich sprzedawców. Prestashop ma również spore wymagania serwerowe dla płynnego działania.

 

Sklep internetowy oparty na Opencart

Świetny system dla sklepów internetowych. Ma nie co mniejszą wyjściową funkcjonalność niż pozostałe i to nie bez powodu. Twórcy Opencart postawili na szybką prędkość ładowania się sklepu internetowego i prostą obsługę. Pomimo mniejszej wyjściowej funkcjonalności, system spełnia oczekiwania ponad 90% projektów. Kolejne 10% rekompensuje dostępność tysięcy rozszerzeń dostępnych dla tej platformy e-commerce.

Przeczytaj też:

 

Który najlepszy system dla sklepu?

Wszystkie są dobre. My najczęściej jednak używamy systemu Opencart. Dlaczego? Opencart ma wyważoną funkcjonalność. Osiągnął złoty środek pomiędzy szybkością, prostotą obsługi, a funkcjonalnością. Łatwiej do systemu jest dorzucić potrzebna funkcjonalność niż posiadać na stanie masę funkcji, które spowalniają sklep, a których nigdy nie używamy. Druga sprawa to system Opencart dobrze działa na większości dostępnych pakietach hostingowych, co sprawia, że jest tańszy w utrzymaniu. Trzecia to jego prędkość. Na starcie bez optymalizacji jest to naprawdę szybki system, optymalizacja dodatkowo go przyśpiesza, a Google prędkość wczytywania się strony internetowej wzięło sobie na czynnik rankingowy. Prędkość wczytywania strony internetowej wpływa na pozycję, w wyszukiwarce Google i Opencart jest tu najlepszym możliwym wyborem by szybko zrealizować plan stworzenia sklepu internetowego, który szybko zacznie zarabiać.

Przeczytaj też:

 

Szata graficzna dla sklepu internetowego

image 4

Gdy już mamy wybrany silnik dla naszego sklepu internetowego czas zastanowić się jak będzie wyglądał od strony graficznej. Szata graficzna jest niezwykle ważnym elementem każdej strony i może zadecydować o sukcesie, w sprzedaży lub porażce.

Szata graficzna tworzona dla sklepu internetowego powinna być zgodna z panującymi w danym czasie trendami graficznymi. Użytkownik wchodząc na sklep internetowy powinien czuć, od razu że ten jest na czasie i znajdzie tu produkty aktualnie topowe. Oprócz zgodności z trendami powinniśmy zadbać o pewną innowacyjność aby nasz sklep internetowy, w jakiś sposób się wyróżniał i był swego rodzaju prekursorem w danej branży.

Użytkownik oceni Twój biznes i asortyment już po wejściu na stronę startową. Jeżeli zobaczy, że Twój sklep internetowy jest wyjątkowy, nowoczesny na tle konkurencji to zacznie go przeglądać. Oryginalna i nowoczesna szata graficzna pomaga przyciągnąć stałych klientów oraz budować świadomość marki.

Kolejne ważne zagadnienie związane z szatą graficzną to zgodność jej z tematyką produktową. Użytkownik wchodzący na sklep internetowy powinien od razu wiedzieć, że dobrze trafił. W większości sklepów internetowych do tego celu wykorzystuje się banery.

Szata graficzna również definiuje interfejs dzięki któremu klient może obsłużyć sklep internetowy. Ten powinien być oczywiście intuicyjny, rozmieszczony, w miejscach, w których użytkownik się go spodziewa.

 

Przedstawienie oferty produktowej (treść, zdjęcia)

Przedstawienie oferty produktowej to najsłabsza część większości sklepów internetowych. Jeżeli chcesz by Twój sklep sprzedawał musisz skupić się również szczególnie na warstwie prezentacyjnej produkty. Wbrew pozorom to właśnie tutaj jest najwięcej zadań dla ciebie.

Zacznijmy od zdjęć. Pamiętaj, że klient kupujący w sklepie internetowym ma ograniczone możliwości poznawcze. Odpadają takie zmysły jak dotyk, węch. Produkt może zostać zbadany przez klienta jedynie za pomocą wzroku oraz opisu produktu. Postara się więc by te dwie drogi poznawcze, w pełni zaspokoiły twojego klienta.

Zdjęcia produktowe powinny być dobrej jakości. Jeżeli są to przedmioty warto je umieścić na białym tle tak by nic innego nie rozpraszało widoku. Zdjęcia powinny mieć odpowiednie naświetlenie, ostrość. Zaleca się skorzystania ze zdjęć zrobionych przez fotografa. Produkty powinny być przedstawiane z kliku stron, powinny też zawierać elementy kluczowe dla klienta. Np. mocowania, interfejs w przypadku elektroniki, teksturę materiału w przypadku odzieży.

Zdjęcia dodawane na sklep powinny również być odpowiednio zoptymalizowane. Pamiętajmy że nie ma potrzeby przedstawiania zdjęć większych niż wymiary full hd, dpi większym niż 92. Zdecydowana większość Twoich klientów nie będzie miała ekranu, który obsłuży obraz wyższej jakości.

Czytaj więcej:

 

Opis produktu zalecamy dzielić na dwie części. Pierwsza skrócona lakoniczna wyświetlana nie daleko ceny i interfejsu służącego do zakupienia towaru. Drugi obszerny pod galerią i przyciskiem „dodaj do koszyka”. Po co to? Są dwie grupy klientów i jeszcze jest wyszukiwarka Google. Są klienci, którzy lubią skrócone opisy, lakoniczne, wręcz złożone ze słów kluczowych. Są też czytelnicy, których interes idzie tą samą drogą co interes wyszukiwarki Google. Stosowanie merytorycznych, unikalnych opisów pozwoli Ci obsłużyć właściwie dwie grupy odbiorców. Pozwoli Ci również nasycić odpowiednio stronę produktową, słowami kluczowymi.

Każdy produkt powinien mieć unikalny opis. Nawet jeśli wariant kolorowy stosujesz jako osobny produkt to również powinien mieć inny opis niż jego produktowy bliźniak.

 

Budowanie relacji z klientami

Prowadząc sklep internetowy musisz za pomocą promocji, marketingu zdobywać nowych klientów oraz tworzyć odpowiednie relację z tymi, którzy już dokonali zakupu u Ciebie. Znacznie łatwiej jest nakłonić klienta do powrotu i ponownego zakupu niż zdobyć nowego klienta. A więc tych stałych szanujemy i rozpieszczamy.

Do tworzenia odpowiednich relacji z klientem posłużą nam narzędzia które będą przypominały klientowi o nas oraz kusiły go odpowiednio do powrotu. Odpowiednio użyte sprawią, że nasz klient przywiąże się do naszego sklepu.

Social media – zwłaszcza Facebook, to świetne narzędzie dzięki, któremu możemy informować naszych klientów o promocjach, nowościach w naszym sklepie internetowym. Dzięki udostępnieniom, nasi klienci mogą pomóc nam w zdobyciu kolejnych nowych klientów.

Newsletter – to kolejne świetne narzędzie, które jest w standardowym wyposażeniu większości systemów sklepowych. Newsletter może nam posłużyć do informowania klientów o nowościach w sklepie, promocjach. Możemy dzięki niemu wysyłać klientom kupony oraz bony. Newsletter powinien być stosowany z umiarem. Nie powinniśmy wysyłać więcej listów niż jeden na tydzień.

Kupony i bony – to elementy marketingowe, które skutecznie skłaniają naszych klientów do powrotu do naszego sklepu internetowego i skorzystania ze zniżki. Te możemy przesyłać do klienta indywidualnie za pomocą maila, grupowo za pomocą newslettera lub socjal mediów.

 

Jakość obsługi klienta w sklepie internetowym

image 5

Jakość obsługi klienta również wpływa na relacje z nim. Co składa się na dobrą jakość obsługi klienta? Droga którą musi przebyć klient od zamówienia do otrzymania towaru oraz reakcja na niespodziewane wydarzenia. Dbając o dobrą jakość obsługi powinniśmy skupić się na kilku płaszczyznach:

czas realizacji zamówienia – czasy sklepów internetowych realizujących samo zamówienie 5 dni roboczych już minęły. Klient dzisiaj woli nawet nie co więcej zapłacić ale mieć towar szybciej. Budując dobre relacje z klientem powinieneś z wysłaniem towaru wyrabiać się w ciągu 24 godzin.

kontakt – zdarza się że klient przed zakupem chce zadać pytanie, aby się dowiedzieć czegoś więcej o produkcie, czasami coś poszło nie tak z dostawą, ale gdy już klient pisze do Ciebie maila znaczy, że to dla niego ważna sprawa. Oczywiście odpisywanie na maila po jednym dniu lub więcej to przepis na pozbycie się klientów. Tworząc dobre relacje z klientem stara się odpisywać na maile, oddzwaniać, w ciągu dwóch godzin.

czat – to co raz popularniejsze narzędzie, w sklepach internetowych. Pozwala na kontakt klienta z nami, w czasie rzeczywistym. Jest to idealne narzędzie doradcze, ponieważ klient może do nas pisać buszując na naszym sklepie i nie obciążając linii telefonicznej. Czat pozwala na wymianę linków produktowych co umożliwia szybkie zapytanie się klienta, w sprawie konkretnego produktu, a nam wysłanie linka produktu, który najbardziej spełnia oczekiwania klienta. Jeżeli chcesz by Twój sklep internetowy sprzedawał to czat jest narzędziem, które powinieneś mieć.

płatności – metody płatności powinny zadowolić Ciebie ale i klienta. Oferowanie jednej metody płatności tylko dlatego, że jest Ci tak wygodniej to błąd i możesz pozbyć się dzięki temu sporej ilości klientów. Są klienci którzy nie trzymają pieniędzy, w banku lub mają problem z korzystaniem z przelewów online. Dla nich powinieneś umożliwić płatność tradycyjnym przelewem lub płatność przy odbiorze. Dla klientów płacących online powinieneś uruchomić płatności obsługujące błyskawiczne przelewy bankowe, blik, płatności kartą. Taką możliwość dają pośrednicy płatności jak PayU, Tpay, przelewy24. Dobrze uruchomić dodatkową linię płatności PayPal. Oferuj swoim klientom co najmniej trzy metody płatności.

Czytaj więcej:

 

wysyłka – podobnie jak z płatnościami powinniśmy klientom oferować kilka metody wysyłki. Pierwsza to standardowo odbiór osobisty ze sklepu. Na liście metod wysyłek powinien znaleźć się solidna firma kurierska oraz metoda pozwalająca na odebranie klientowi przesyłki po pracy w dowolnym punkcie, tu najlepszą i najwygodniejszą opcją są paczkomaty.

 

Promowanie sklepu internetowego

image 6

Aby zdobyć nowego klienta sklep internetowy musi być skutecznie promowany. Jest wiele metod promocji sklepu internetowego ale, w tym artykule skupię się na dwóch najlepszych i najbardziej skutecznych. Jeżeli chcesz by Twój sklep internetowy zarabiał, przynosił Ci realne, wysokie dochody każdy wolny czas poświęcaj na jego promocję.

Promowanie sklepu internetowego w Google

Na pewno słyszałeś o pozycjonowaniu stron internetowych, w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie sklepu internetowego to ten sam proces, polega on na wykonywaniu czynności, które spowodują, że dany sklep znajduje się wysoko, w wynikach wyszukiwania na daną frazę związaną z posiadanym przez sklep asortymentem.

Jak promować się w wyszukiwarce Google?

Po pierwsze zadbaj o właściwą optymalizację sklepu internetowego co uczyni go szybszym oraz bardziej przyjaznym, wyszukiwarkom internetowym, w tym Google. Kolejny aspekt pozycjonowania to zdobywanie wartościowych linków. Wartościowy link to taki, który pochodzi z serwisu cenionego przez wielu użytkowników. Jeżeli serwis ten dodatkowo jest tematyczny link daje sklepowi internetowemu do którego kieruje jeszcze większą moc. Zadbaj o merytoryczną, wartościową treść na sklepie internetowym. Treść wartościowa to unikalne opisy produktów, zakładki landing page oraz wpisy na blogu. Więcej o samym zdobywaniu linków przeczytasz w materiałach z poniższych linków.

Czytaj więcej:

 

Promowanie sklepu internetowego na Facebook

Facebook to kolejne potężne narzędzie dzięki, któremu zwiększysz swoją sprzedaż. Oprócz tego, że możesz swój sklep zintegrować z Facebook by bezpośrednio na tym medium sprzedawać, możesz również wykorzystać jego potęgę do dotarcia i zdobycia setek nowych klientów.

Przede wszystkim zacznij od założenie profilu firmowego na Facebook i prowadź go jeszcze przed założeniem sklepu. Niech się już wypełnia odpowiednią treścią związaną z tematyką sklepu internetowego. Gdy sklep już ruszy rozpocznij kampanię zdobywania użytkowników, najpierw znajomych, znajomych znajomych itd. Zacznij tworzyć promowane posty kierowane do odpowiedniej grupy użytkowników. Użytkownicy zainteresowani materiałem zaczną odwiedzać Twój sklep internetowy i robić w nim zakupy.

Facebook jest doskonałym narzędziem do kreowania świadomości marki oraz tworzenia społeczności związanej ze sklepem internetowym.

Czytaj więcej:

 

Prowadzenie bloga na sklepie internetowym

Jeżeli zrobisz dokładną analizę konkurencyjnych sklepów internetowych dostrzeżesz, że Ci ważniejsi gracze, w sieci prowadzą bloga, w obrębie swojego sklepu internetowego. Blogi na sklepach internetowych zaczęły być stawiane po pamiętnych aktualizacjach Google, a dokładnie po aktualizacji o nazwie Panda. Promowała one strony internetowe, sklepy internetowe bogate, w unikalną treść. Karała strony i sklepy publikujące spam oraz kopie treści. Jedną z grup najbardziej dotkniętych były właśnie sklepy internetowe, które posiadały jeden opis do wielu podobnych produktów – nigdy tego nie rób.

Łatwo już wywnioskować, że blog ma dobry wpływ na ocenę naszego sklepu internetowego przez wyszukiwarkę Google, a tym samym na pozycję w niej. To prawda. Prowadzenie bloga na sklepie internetowym zwiększa atrakcyjność jego pod względem merytoryczności, zwiększa nasycenie słowami kluczowymi, a nawet zwiększa szansę na zdobywanie naturalnych linków.

Drugim pozytywnym aspektem prowadzenia bloga na sklepie internetowym jest znowu zadowolony użytkownik. Na blogu możemy przeprowadzać testy produktów, recenzje, informować o nowościach, w branży oraz na naszym sklepie internetowym. Użytkownicy lubią i korzystają z takich treści.

Blog świetnie kooperuje z stroną Facebook. Razem pomagają tworzyć społeczność lojalnych klientów oraz budować świadomość marki.

Czytaj więcej:

 

Dynamika sklepu internetowego

Chodzi o to by na Twoim sklepie zawsze coś się działo. Codziennie jakiś nowy towar, jakaś promocja czy nowy wpis na blogu. Utrzymując pewną dynamikę zmian na sklepie internetowym, znowu otrzymujesz nie jedną korzyść ale dwie. Po pierwsze użytkownicy będą na Twój sklep internetowy wchodzić z ciekawości czy coś nowego na nim słychać. Po drugie sklepy internetowe częściej aktualizowane, częściej odwiedzane są przez wyszukiwarki internetowe, a więc szybciej indeksują się zmiany.

Prowadzenie sklepu internetowego, w sposób dynamiczny nadaje mu więcej profesjonalizmu w oczach klienta i przydaje się do tworzenia świadomości silnej marki.

 

Stosując się do zapisów zawartych w artykule znacznie łatwiej będzie Ci osiągnąć sukces w sprzedaży internetowej. Jeżeli dostosujesz się sumiennie do zaleceń, sukces masz niemal gwarantowany. Pamiętaj tylko by być wytrwałym w swych działaniach i systematycznym.