Planujesz otworzyć sklep internetowy i zastanawiasz się jakie metody wysyłki powinieneś udostępnić klientom? A może posiadasz już sklep internetowy i zastanawiasz się jak uatrakcyjnić ofertę wysyłki dla swoich klientów. Czy już posiadasz sklep internetowy czy jeszcze nie, warto byś zapoznał się opiniami dotyczącymi firm kurierskich działających na rynku Polskim.

W artykule zebrałem najistotniejsze informacje o metodach wysyłki w sklepach internetowych oraz wskaźniki jakości usług firm kurierskich, którymi są opinie ich klientów. Informacje pomogą Ci dopracować przestrzeń wysyłki w Twoim sklepie internetowym do perfekcji.

Spis treści:

 

Zacznijmy od tego jakie w ogóle metody wysyłek powinny znajdować się w naszym sklepie internetowym.

 

Jakich metod wysyłki używać w sklepie internetowym?

Zaleca się używania przynajmniej trzech metod wysyłki, które swoją specyfiką będą łapały zdecydowaną większość klientów. Są nimi:

  1. wysyłka za pośrednictwem firmy kurierskiej

  2. wysyłka za pośrednictwem firmy kurierskiej oferującej odbiór w punkcie

  3. odbiór osobisty w sklepie

 

Wysyłka za pośrednictwem firmy kurierskiej

Jest to jedna z najczęściej wybieranych metod przesyłek w polskich sklepach internetowych. Na naszym rodzimym rynku mamy dostęp do wielu firm świadczących usługi kurierskie. Używając firmy kurierskiej, w sklepie internetowym warto zadbać o to aby klient miał dodatkowo wybór:

  • wysyłka kurierska z płatnością online

  • wysyłka kurierska z płatnością za pobraniem

Musisz pamiętać, że nie wszyscy lubią płatności online, a zwłaszcza ludzie starsi. Twoim zadaniem prowadząc sklep internetowy jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców oraz zapewnienie użyteczności dla jak największej ilości klientów dlatego użycie metody wysyłki za pobraniem to świetny pomysł.

 

Wysyłka za pośrednictwem firmy kurierskiej oferującej odbiór w punkcie

Jest to świetne rozwiązanie dla osób aktywnie robiących zakupy na sklepach internetowych, ale i zarazem pracujących. Nie każdy lubi odbierać paczki w pracy, zwłaszcza jeżeli ich sporo zamawia. W Polsce mamy świetnego kuriera, który umożliwia odbiór paczki w punkcie i jest nim Inpost i jego paczkomaty.

Paczkomaty umożliwiają odbiór zakupów o każdej porze dnia. Nawet, w nocy. Sam odbiór paczki zapewnia względną prywatność. Dlatego swą użytecznością Paczkomaty prześcigają wszystkie pozostałe metody wysyłki w punkcie. Paczkomaty powinny znaleźć się na każdym sklepie internetowym.

Paczkomaty jednak nie wykorzystują w pełni przestrzeni dla wysyłek odbieranych w punkcie. Tutaj problem mogą mieć klienci z mniejszych miejscowości. Na terenach wiejskich paczkomat może dla klienta być sporym wyzwaniem jeżeli chodzi o odległość. Dobrym pomysłem jest użycie dodatkowego operatora, a tym który ma całkiem niezłą infrastrukturę na wsiach jest Poczta Polska.

Używając tych dwóch dostawców jesteś w stanie obsłużyć pod względem wysyłki wszystkich klientów, którzy lubią odbierać paczki w punkcie.

 

Odbiór osobisty ze sklepu

To najczęściej występująca metoda wysyłki, łącząca większość sklepów internetowych ale najrzadziej wybierana przez klientów. Odbiór osobisty zawsze można zaoferować klientowi gdy posiadamy sklep stacjonarny. Jest to świetny pomysł by sprowadzić klienta do swojego sklepu stacjonarnego i wykorzystać swoich zdolności handlowych. Jest to też doskonały pomysł na obniżenie kosztów zakupu, ponieważ odbiór osobisty ze sklepu jest przecież darmowy.

Tę metodę wysyłki wybierają jednak tylko Ci klienci, którzy mieszkają w pobliżu i to też nie koniecznie. Jeżeli nie posiadasz sklepu stacjonarnego, odradzamy używania tej metody wysyłki. Stosując omówione wcześniej stworzysz system metod wysyłek odpowiadający prawie 100% użytkownikom. Twój sklep internetowy wzniesie się o jeden poziom wyżej.

 

Jaką firmę kurierską wybrać do obsługi zamówień ze sklepu internetowego?

Na początku artykułu wspomniałem, że na polskim rynku mamy sporą ilość firm kurierskich. Wspomniałem też, że najlepszym miernikiem jakości usług są opinie klientów tych firm. Przewertowałem sieć i stworzyłem ranking firm kurierskich. Ranking nie opiera się na cenach kurierów ponieważ te są często indywidualnie ustalane, w zależności od ilości wysyłek w miesiącu.

Wybierając firmę kurierską z najlepszymi opiniami masz pewność, że firma zapewni szybką dostawę, a paczki będą, w niezmienionym stanie, no i nie zginą. Wybierając firmy kurierskie, które cechują się jakością dasz tak naprawdę użytkownikom swojego sklepu internetowego dostęp do metod wysyłki z których zazwyczaj korzystają, które wpisują się w ich pozytywne doświadczenia...bo przecież skądś te pozytywne opinie są. Prawda?

Ranking firm kurierskich oparłem na opiniach znajdujących się na serwisie internetowym opineo.pl. Do rankingu wybrałem firmy z największą ilością opinii – świadczy to o popularności usługi. Następnie zestawiłem ilość opinii pozytywnych i ich procent.

 

Ranking firm kurierskich

1

DPD

kurier dpd

Ilość opinii: 335240

Ilość pozytywnych opinii: 314056

Procent pozytywnych opinii: 93,68%

2

Inpost

kurier inpost

Ilość opinii: 273135

Ilość pozytywnych opinii: 266541

Procent pozytywnych opinii: 97,58%

3

Geis

kurier geis

Ilość opinii: 207829

Ilość pozytywnych opinii: 199084

Procent pozytywnych opinii: 95,79%

4

DHL

kurier dhl

Ilość opinii: 170422

Ilość pozytywnych opinii: 154961

Procent pozytywnych opinii: 90,93%

5

GLS

kurier gls

Ilość opinii: 74116

Ilość pozytywnych opinii: 66609

Procent pozytywnych opinii: 89,87%

6

UPS

kurier ups

Ilość opinii: 102091

Ilość pozytywnych opinii: 91634

Procent pozytywnych opinii: 89,76%

7

Poczta Polska

kurier poczta polska

Ilość opinii: 83115

Ilość pozytywnych opinii: 71765

Procent pozytywnych opinii: 86,34%

8

Pocztex

kurier pocztex

Ilość opinii: 24705

Ilość pozytywnych opinii: 20579

Procent pozytywnych opinii: 83,30%

9

Fedex

kurier fedex

Ilość opinii: 20186

Ilość pozytywnych opinii: 16579

Procent pozytywnych opinii: 82,13%

10

TNT

kurier tnt

Ilość opinii: 730

Ilość pozytywnych opinii: 462

Procent pozytywnych opinii: 63,29%

 

Według rankingu bezsprzecznym liderem jest firma kurierska DPD, która jest najpopularniejszą metodą wysyłki wybieraną w sklepach internetowych przez ich klientów. Firma świadczy usługi kurierskie. Ma dobry wskaźnik jakości który wynosi ponad 93% pozytywnych opinii.

 

W moim rankingu jest jednak inny lider jakości. Druga pozycja w rankingu należy do firmy kurierskiej Inpost. Jeżeli chodzi o ilość pozytywnych opinii zajmuje drugie miejsce jednak jeżeli chodzi o jakość zajmuje pierwsze z wskaźnikiem ponad 97% pozytywnych opinii. To naprawdę świetny wynik.

 

Jeżeli planujesz otworzyć sklep internetowy lub planujesz zoptymalizować metody wysyłek pod użytkownika to najlepszym rozwiązaniem jest użycie metody wysyłki umożliwiającej wysłanie produktów za pomocą kuriera DPD oraz użycie metody wysyłki umożliwiającej odbiór produktów w punkcie Paczkomatów Inpost.

 

Na uwagę zasługuje również firma Geis, która mnie zaskoczyła swym wynikiem. W rankingu zajmuje 3 miejsce i ma również świetny wskaźnik jakości na poziomie prawie 96% pozytywnych opinii.

 

Dalsze pozycje w rankingu znacznie ustępują firmom kurierskim znajdującym się na podium i pod względem ilości pozytywnych opinii i pod względem obranym przeze mnie, wskaźnika jakości, jakim jest procent pozytywnych opinii.

 

Moduły wysyłek dla sklepów internetowych

Duże firmy kurierskie zazwyczaj udostępniają opracowane moduły przez siebie. DPD jak na swoją popularność nie rozpieszcza właścicieli sklepów internetowych. Udostępnia moduł jedynie dla dwóch silników sklepów internetowych są to Magento oraz Prestashop.

 

Z Inpostem nie jest wcale lepiej. Moduł wysyłki paczkomatów jest dostępnych jedynie dla systemów Oscommerce, Magento oraz Prestashop. Na szczęście silniki sklepowe są mocno wspierane przez najróżniejszych programistów. Dzięki czemu moduł wysyłki Inpost możemy pobrać lub zakupić, praktycznie dla każdego systemu sklepu internetowego.

 

Dla systemu Opencart moduł Inpost udostępnia nasza firma.

 

Podsumowując na dzień dzisiejszy najlepszym wyborem na metodę wysyłki w sklepie internetowym jest kurier DPD oraz Inpost jako możliwość zamówienia produktów z odbiorem w punkcie. Dla tych metod wysyłek firmy kurierskie nie dają szerokiej możliwości pobrania gotowego moduł do instalacji, w sklepie internetowym na dowolnej platformie ale z drugie strony wsparcie takie zapewniają użytkownicy danych e-commerce oraz najróżniejsze studia programistyczne w tym i nasze.