W zeszłym tygodniu na łamach naszego bloga został opublikowany artykuł dotyczący sklepów internetowych odzieżowych. Były też przykłady, w praktyce obrazujące trendy internetowe.
Dzisiaj będzie jeszcze więcej przykładów sklepów internetowych, ich design'u, tyle że jeszcze bardziej zawęzimy branżę, w której będziemy się poruszać. Przejdźmy zatem do sedna artykułu i przyjrzyjmy się bliżej sklepom internetowym obuwniczym.
Sklep internetowy z obuwiem 6pm
Jest to pierwszy sklep internetowy obuwniczy, który zaprezentuję. Nie jest najlepszy, w tym zestawieniu, kolejność podania po prostu alfabetyczna. Sklep który prezentuję ma świetnie przygotowaną stronę startową. Nie znajdziemy na niej modułów prezentujących, w suchy sposób produkty z asortymentu sprzedawcy. Strona główna sklepu internetowego 6 pm zawiera banery prezentujące poszczególne kategorie sklepu. Są wykonane w formie kolażu grafik, nadają serwisowi internetowemu artystycznego charakteru. Wygląda to dość ciekawie.
Warto zauważyć, że coraz więcej serwisów e-commerce decyduje się na stronę startową wykonaną w formie zestawienia banerów prezentujących kategorię. Może i dobrze, że da pozycja otwiera nasze dzisiejsze zestawienie?
Zobacz naszą ofertę dla sklepów internetowych
Sklep online obuwniczy Anthropologie
Bardzo prosty, w swej budowie sklep z obuwiem. W naszym zestawieniu znalazł się nie przypadkowo. Nie będziemy podziwiać szaty graficznej ponieważ ta wygląda na nieco przestarzałą. Jak dla mnie górny kolor belki brzoskwiniowy nie pasuje do reszty, a sidebar'y z lewej strony niszą całą kompozycję. Sklep mimo wszystko jest ciekawy z jednego powodu. Powodem tym są zdjęcia produktów. Zdjęcia produktów są wykonane nie tylko jakościowo ale i artystycznie. Świetne ujęcia z użyciem różnych kolorów teł. Raz obuwie prezentowane na nogach, a raz ułożone w układzie jak najbardziej prezentującym zalety produktu. Całość tworzy świetną artystyczna galerię i zacheca do przeglądania asortymentu.
Szata graficzna dla sklepu z obuwiem N.Ó.Z
Jest to najbardziej minimalistyczna szata graficzna dla sklepu internetowego, w naszym dzisiejszym zestawieniu. Całość jest poddana mocnemu kontrastowi, a więc mamy czarne elementy sklepu internetowego na białym tle. Prezentowane produkty są starannie wycięte i prezentowane bez tła. Sklep ten jest tak minimalistyczny, że opis jego również jest minimalny. Jeżeli szukasz czegoś maksymalnie prostego ale zarazem eleganckiego, idź w tę stronę.
Huge - Szata graficzna dla sklepu internetowego obuwniczego
Kolejny przykład tematu graficznego dla obuwniczego sklepu internetowego. Tym razem mamy do czynienia z tworem znacznie bardziej rozbudowanym. Huge prezentuje swoje możliwości za pomocą naprawdę dobrych zdjęć, dobrze dobranych pod względem kolorystycznym. W tym przykładzie możemy zobaczyć jak ważną rolę odgrywają obrazy i ich jakość, w sklepie internetowym.
Temat ma bardzo ciekawe przestrzenie, w których mieszają się obrazy, produkty i treść, tworząc to szachownice z content'u i obrazów lub kolumny zawierające produkt i baner z treścią. Wszystkie te kombinacje sprawiają, że sklep internetowy jest znacznie ciekawszy, a użytkownik go przeglądający zachęcany jest do dalszego odkrywania serwisu WWW.
Sklep internetowy z obuwiem Shoe Zone
Jest to przykład design'u rozpiętego na całą szerokość ekranu. Zaletą tych rozwiązań jest wykorzystanie całego dostępnego miejsca, a zarazem polepszenie widoczności poszczególnych elementów sklepu e-commerce. Wyjątkiem są bardzo duże wyświetlacze, na których w przypadku braku górnego ograniczenia, elementy stają się zbyt duże co z kolei utrudnia przeglądanie takiego serwisu internetowego. Sama graficzna koncepcja prezentacji produktów jest jedną z najbardziej popularnych, w sieci internetowej. Znajdziemy też na stronie startowej najważniejsze kategorie prezentowane w postaci banerów, które są znacznie lepiej widoczne.
Sklep online z obuwiem James
James to sklep internetowy z obuwiem o dość rozbudowanej konstrukcji. Zawiera też kilka ciekawych modułów. Zacznijmy od góry. Strona startowa posiada baner prezentujący nowości, promocje itd. Baner ten ma postać filmy co nadaje sporej dynamiki serwisowi internetowemu. Niżej znajdziemy mniejsze banery odsyłające do konkretnych kategorii sklepu internetowego oraz te informujące o wydarzeniach w których firma bierze udział np.: Black Friday.
Z całej strony startowej e-commerce na największą uwagę zasługuje ciekawie wykonany moduł prezentujacy produkty najlepiej się sprzedające. Moduł ma postać przewijanej karuzeli. Prezentowane są po trzy pozycje z możliwością filtracji producenta, kategorii. Jako jeden z nielicznych sklepów internetowych ten ma bloga, który ma niesamowicie korzystny wpływ na całe SEO sklepu internetowego, oraz na relacje z klientami i pozyskiwanie tych nowych.
Sklep internetowy z obuwiem od Michael'a Kors'a
Jeżeli ktoś wcześniej czytał moje poprzednie publikacje. Szybko się domyśli, że pomimo jednego z ostatnich przykładów tego zestawienia, sklep internetowy Kors'a jest moim faworytem. W sklepie tym zastosowano rzadkie, bo wymagające umiejętności fotograficznych, zestawienie zdjęć budujących klimat i charakter serwisu internetowego. Są to zdjęcia stylizowane na styl retro, kipiące elegancja i dobrym smakiem.
Działanie tego typu obrazów jest proste. Użytkownik zaintrygowany kompozycją, tonacją barw klika w baner. Proste i skuteczne.
Sklep internetowy Unif z obuwiem
Ten przykład może nie którym się nie podobać, jest to sprawa indywidualnego gustu. Trzeba jednak przyznać że prezentowany projekt jest dość intrygujący. Serwis internetowy handlujący butami został zaprojektowany na całą dostępną przestrzeń monitora. Strona startowa nie zawiera banerów, modułów produktowych. Zawiera już listę produktów. Najbardziej intrygująca jest forma przedstawienia obuwia. Każdy produkt różni się tłem co tworzy na monitorze kolorowy kolarz zdjęć.
Jest to serwis internetowy, który na pewno zapamiętam na długo i myślę że to miał na myśli projektant e-commerce, tworząc e-kalejdoskop.
Sklep internetowy z obuwiem Walmart Shoes
Bardzo estetyczny projekt, w którym sama szata graficzna bazuje na dwóch kolorach, na czerni i bieli. To czyni go bardzo czytelnym i eleganckim. Stylu nadają zdjęcia reprezentujące poszczególne kolekcje obuwia. Większość z nich jest wykonana na stonowanych, pastelowych tłach, daje to poczucie spójności wizualnej.
Sklep internetowy jest kolejnym przykładem jak ważną role, w e-commerce odgrywają zdjęcia. Można zaryzykować stwierdzeniem „Jakie zdjęcia, taka sprzedaż”.
Dobrnęliśmy do końca naszego dzisiejszego zestawienia. Jeżeli jesteś zainteresowany stworzeniem sklepu internetowego, mam nadzieję, że powyższe przykłady, w jakiś sposób Cię zainspirują. W dziale naszych realizacji również znajdują się podobne pozycje jest sklep internetowy obuwniczy Clarks oraz sklep z obuwiem Tretter.