Poznański sklep ze zdrową żywnością

Rynek biznesowy w Poznaniu jest na pewno jednym z najbardziej wymagających oraz konkurencyjnych rynków w naszym kraju.

Sam osobiście badając je pod względem ruchu w sieci internetowej stawiał bym go na podium tuż za rynkiem warszawskim oraz tym we Wrocławiu. To jak wymagający jest Poznań względem nowych przedsiębiorców zdarzyło nam się przekonać w ostatnim czasie podczas dopinania szczegółów dotyczących naszego nowego projektu jakim był sklep internetowy ze zdrową żywnością. Oczywiście cały proces marketingowy miał obejmować i sklep stacjonarny działający w Poznaniu oraz Gubinie oraz ten, który ma dopiero się narodzić.  

Cały pomysł naszego klienta zrodził się z pokusy bycia najlepszym w danej branży i chęci wyprzedzenia konkurencji o nowe usługi, które dawać miały klientom bezgraniczna wygodę robienia zakupów.  

 

Wizyta u klienta w Poznaniu 

img 1Zanim spakowaliśmy manatki i wybraliśmy się do klienta sprawdziliśmy wiele sklepów internetowych bazujących w Poznaniu, przeanalizowaliśmy ich cechy szczególne. Było to niezbędne przed rozmową. W końcu klient oczekuje od nas też pomysłów lub specjalistycznego potwierdzenia swoich koncepcji. Rynek sklepów internetowych w Poznaniu jest niezwykle rozwinięty. Pod względem działań biznesowych w sieci, Poznań również stanie na podium obok Warszawy oraz Wrocławia. Możemy te trzy miasta nazwać swoistą trójcą, prekursorami biznesu internetowego w Polsce, choć na pewno i nie tylko. Analiza jednak miała dotyczyć jedynie naszego podwórka i tego na razie się trzymajmy. 

Co rzuciło nam się w oczy? W Poznaniu jest naprawdę wiele firm urzędujących stacjonarnie, które swoje biznesy rozszerzyły o sklepy internetowe. Dokonując ekspansji nie tylko na samym rynku poznańskim, ale i ogólnopolskim, a nawet światowym. Przesyłki w obrębie jednego dużego miasta na pewno dochodzą znacznie szybciej niż te wysyłane pomiędzy miastami. Duże odległości między krańcowymi punktami miasta powodują że sklep internetowy w dużym mieście ma rację bytu, wspomaga sprzedaż oraz pozwala zbliżyć się do klienta. Potencjalny kupiec nie musi bowiem jechać na koniec miasta by zakupić produkt, który sobie upatrzył. To by wymagało nie tylko poświęcenia znacznej ilości czasu, ale też dodatkowych nakładów finansowych w postaci kosztów dojechania do sklepu. Zakupując produkt w sklepie internetowym znajdującym się w danym mieście nie tylko wspieramy gospodarkę lokalną, ale otrzymujemy błyskawicznie przesyłkę w ten sam dzień lub najpóźniej na drugi. Nie rozpatruję tutaj oczywiście sprzedawców zwlekających z wysyłką towaru, ponieważ to stawia ich i tak na równi pochyłej to wypadnięcia z rynku internetowego. 

 

Wymagania klienta wobec sklepu internetowego 

Sklep internetowy z założenia miał być maksymalnie przejrzysty i kusić atrakcyjnymi zdjęciami produktów. Szata graficzna sklepu miała nawiązywać do istniejących już materiałów reklamowych oraz firmowych kolorów. Jest to oczywiście niezwykle istotne w procesie budowania świadomości marki. Niemniej jednak warto o tym wspomnieć. Sklep internetowy miał być w pełni responsywny, ponieważ grupa odbiorców mobilnych jest bardzo istotna dla firmy i jest to jeden z głównych targetów marketingowych. Wiedząc że część klientów będąc na zakupach w mieście wspomaga się siecią internetową do znalezienia miejsca gdzie mogą kupić produkt którego poszukują, pominięcie tej grupy docelowej było by bardzo nierozsądnym posunięciem.  

Sklep internetowy miał posiadać tradycyjne funkcje charakterystyczne dla większości sklepów, czyli wybór kilku możliwości dostaw, płatności online oraz szereg elementów e-commerce usprawniających poruszanie się po sklepie jak choćby wyszukiwarka produktów, czy tak zwana nawigacja okruszkowa. 

Najważniejszą funkcją na której zależało naszemu klientowi była szczególna metoda wysyłki, która miała zapewnić błyskawiczną dostawę produktów na terenie miasta. Jest to pokazanie dodatkowej opcji dostawy w zależności od kodu pocztowego. Jeżeli klient wpisuje adres dostawy i kod pocztowy znajduje się na liście dowozu sklepowego to pojawia się taka opcja "Przywieź produkty do domu".  

Sprzedawcy odnotowują tego typu zamówienia i co dwie godziny wysyłają transport prosto ze sklepu do kupującego. Funkcja ta umożliwia nie tylko szybki transport zakupionych towarów, ale również poszerzenie asortymentu o na przykład produkty niezwykle delikatne jak owoce, warzywa czy wędliny. To jest ten szczegół, którego konkurencja jeszcze nie ma, bynajmniej podczas pisania tego materiału. 

 

Sklep stacjonarny w Poznaniu 

Sklep stacjonarny urzędujący w Poznaniu jest swego rodzaju bazą, która również przynosi zyski. W raz ze sklepem internetowym pełni dwie ważne funkcje:  

  1. Dalej wspiera biznes, przynosząc zyski 
  1. Stanowi magazyn produktowy dla sklepu internetowego 

Promocja samego sklepu internetowego również wpłynęła na ilość klientów odwiedzających sklep stacjonarny. Razem funkcjonują jak system naczyń połączonych. O tym jak sklep internetowy wspiera biznes lokalny pisaliśmy już na łamach naszego bloga w artykule pod tytułem: Sklep internetowy jako wsparcie lokalnej sprzedaży

 

Projekt graficzny dla sklepu internetowego 

img 2Po powrocie do naszej bazy rozpoczęliśmy produkcję projektu graficznego, który oddawał by świeżość oraz klimat sklepu oraz który by spełniał wszystkie założenia klienta zlecającego nam realizację sklepu internetowego.  

Projekt graficzny został opracowany w połączeniu trzech najważniejszych kolorach: bieli, różu oraz koloru brzoskwiniowego/kremowego. Apetyczne zdjęcia wprost wylewają się z szaty graficznej kusząc odwiedzających do dalszego przeglądania serwisu sklepowego, podsycając tym samych gastryczną "chętkę", która może przyczynić się do podjęcia decyzji o zakupie.  

Zdjęcia zamieszczone na sklepie internetowym nawiązują do tradycji, natury. Jako że jest to sklep ze zdrową żywnością cecha ta pozwala bardziej zapunktować w oczach odwiedzających klientów.  

Projekt oczywiście został zaakceptowany za pierwszym podejściem, jest to z kolei nasza szczególna cecha :) 

 

Ostatni etap - promocja sklepu internetowego 

Ostatnim etapem jest oczywiście promocja sklepu internetowego, która pozwoli na przyciągnięcie do niego klientów. Jako że skupiamy się głównie na rynku lokalnym, pierwszym filarem promocji w sieci internetowej będzie największy serwis społecznościowy, którym jest Facebook. Serwis Facebook jest według mnie najlepszą metodą promocji lokalnych biznesów. Oczywiście wyszukiwarka Google też w 100% spełnia swoje zadanie, jednak koszty promocji lokalnej w Facebook są znacznie niższe, a skuteczność reklamy naprawdę dobra nawet jeżeli nie mieliśmy wcześniej żadnego FunPage i zaczynamy promocję od nowa. Na temat promocji także pisaliśmy obszerniejszy artykuł: Promocja sklepu internetowego 

 

 

Artykuł znaleziony na hasłach:

  • Tworzenie sklepów internetowych Poznań
  • Sklep ze zdrową żywnością Poznań
  • Sklepy internetowe Poznań

Najnowsze realizacje sklepów internetowych