Przed założeniem lub zamówieniem sklepu internetowego dla swojego biznesu, warto mieć na uwadze, że nie każdy sklep internetowy odnosi sukces.
W tym miejscu warto wrócić do artykułu: dla kogo jest sklep internetowy. W artykule zawarte były postulaty dotyczące rodzaju sprzedaży jaką reprezentujemy. W tym artykule przyjrzymy się sprawie bardziej od strony techniczne. Aby sklep internetowy miał szansę odnieść sukces na rynku musi posiadać elementy, w swej budowie, które to ten sukces pomogą budować.
Galeria obrazów przy produkcie
Gdy wchodzimy do sklepu realnego, sprawdzamy parametry produktu, gdy je już znamy analizujemy i porównujemy z innymi produktami i czy cena jest adekwatna do parametrów, jakości oglądanego produktu. Istotną role odgrywa również to jak wygląda badany przez nas produkt. W świecie realnym mamy możliwość obejrzenia produktu z każdej strony z bliska z daleka. Możemy do jego poznania użyć dodatkowego zmysłu jakim jest dotyk. W sklepie internetowym nie jest to możliwe. Dlatego powinno się zadbać o jakościowe zdjęcia produktu. Zdjęcia powinny dokładnie odzwierciedlać produkt, takim jaki jest w rzeczywistości. Jedno zdjęcie to za mało. Produkt w sklepie powinien być sfotografowany z każdej strony. Dobrze też oddziaływują na klientów zdjęcia wykonane, w zbliżeniu zwłaszcza, w kluczowych elementach danego produktu. W sklepach internetowych z odzieżą warto pokazać teksturę tkaniny, w zbliżeniu.
Przy prezentacji produktu za pomocą zdjęć w sklepie internetowych, przychodzi nam z pomocą galeria produktu. Warto by miała możliwość dodawania nieograniczonej ilości zdjęć. Oraz jej interfejs umożliwiał wygodne przeglądanie obrazów.
Zobacz naszą ofertę dla sklepów internetowych
Newsletter
Klient w naszym sklepie internetowym kupił produkt. Co zrobić by szybciej wrócił do nas po kolejny? Możemy wykorzystać narzędzie jakim jest newsletter. Newsletter, służy do wysyłania e-maili, do użytkowników, którzy zostawili u nas swój adres e-mail, czy praktycznie do wszystkich użytkowników, którzy coś u nas zakupili. Większość platform dla sklepów internetowych posiada taką funkcję. Jest ona pomocna do prowadzenia kampanii marketingowych. Mamy promocję? Poinformujmy więc o tym naszych klientów. Nikt nie wchodzi co dziennie na dany sklep internetowy zobaczyć, czy może nie ma na nim jakiejś promocji. Ludzie nie mają na to czasu, a zwłaszcza Ci którzy ten czas przeznaczają na robienie pieniędzy, a właśnie ta grupa nas najbardziej interesuje.
Pocztę elektroniczną przegląda się praktycznie co dziennie. Jeżeli zostawisz w niej list od siebie, raczej zostanie przeczytany. Chyba że przesadzasz i wysyłasz maile dzień w dzień lub jeszcze gorzej – kilka razy dziennie. Rozsyłanie newslettera powinno być subtelne, nie nachalne. Wysyłasz wtedy gdy masz naprawdę ważną informację dla danej grupy klientów. Zaletą newsletter jest to, że jego wysłanie jest darmowe i zajmuje krótką chwilę. Jeżeli wysyłasz newslettera do klienta, który coś już w Twoim sklepie internetowym zakupił, najprawdopodobniej go przeczyta. Jeżeli treść i oferta go przekona, odwiedzi Twój sklep online ponownie i zakupi kolejny produkt.
Opis produktu
Nie zdarzyło mi się kupić nic online co nie zawierało opisu, nawet przy korzystaniu z porównywarek cenowych omijam produkty, które nie posiadają opisu. Tyczy się to przede wszystkich produktów z działów elektronicznych, spożywczych. Jedyną grupą asortymentów, gdzie opis nie jest, aż tak ważny jest segment odzieżowy, ale i tu mając sklep internetowy warto zadbać o unikalny, w miarę dokładny opis. Wyobrażasz sobie sytuację, w której wchodzisz do sklepu chcąc kupić smartfona i widzisz tylko produkt i cenę. Nie sposób by było ocenić adekwatność ceny do produkt, nie możliwym by było też porównanie produktów. Dobry opis może polepszyć sprzedaż. Nie raz odwiedziłem sklep gdzie sprzedawca opisywał produkty nawet jakie są w dotyku. Co to daje? A właśnie zastępuje nasz zmysł, którego często wykorzystujemy na zakupach, chodzi o zmysł dotyku.
Tworząc opis dla produktu w sklepie internetowym zadbaj o to aby opis był unikalny. To pozwoli Ci lepiej promować sklep internetowy w wyszukiwarkach internetowych. Zadbaj też o to aby opis możliwie jak najbardziej opisywał dany produkt. Opisz produkt aby klient nie musiał pisać do Ciebie maili z pytaniami dotyczącymi danego produkt. Zadbaj o parametry techniczne, niech będą rozpisane czytelnie, niech będą kompletne.
Powyższe trzy elementy, są niezbędne do prowadzenia jakiejkolwiek sprzedaży poprzez sklep internetowy. Zamawiając sklep internetowy Design Cart, otrzymujesz profesjonalny sklep z interfejsem ułatwiającym przeglądanie produktów, oraz dotarcie do nich. W Twojej gestii będzie dbanie zawsze o opis produktów, zdjęcia oraz podtrzymywanie kontaktu z klientem.