Dzisiaj jeden z artykułów x najlepszych, w tym przypadku metod promocji własnego sklepu internetowego.

Każdy nowy przedsiębiorca otwierający swój sklep internetowy powinien wiedzieć, że aby zacząć sprzedawać powinien od razu po otworzeniu sklepu internetowego rozpocząć jego promocje. Promocje sklepu internetowego możemy pozostawić firmie która się w tym specjalizuje, czyli nam lub przeprowadzić ją samodzielnie.

 

Promocja sklepu internetowego po przyswojeniu odpowiedniej wiedzy, której zresztą nie ma aż tak dużo nie jest czymś nadzwyczaj trudnym. Chłonie za to jak sucha gąbka czas. Promocja w sieci wymaga sporego nakładu czasu. Jednak w przypadku młodych firm próba samodzielnej promocji ma sens. Przedsiębiorcy jeszcze nie sprzedają za dużo, a więc tymczasem wolnym dysponują. Na początku drogi z własną działalnością liczy się każdy grosz. Przejdźmy zatem do dziesięciu najskuteczniejszych metod promocji. Nie musisz realizować wszystkich dziesięciu. Wystarczy że zaczniesz od 4 i stopniowo zakres ten będziesz rozszerzał. Wiele zagadnień z tego artykułu rozszerza artykuł opublikowany na naszym blogu: promocja sklepu internetowego.

 

1. Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Jest to najpopularniejsza metoda promocji sklepów internetowych. Najwięcej w niej zagadnień i obszarów w których należy zdobyć wiedzę by promocję w wyszukiwarkach internetowych przeprowadzić bezpiecznie i skutecznie. Pozycjonowanie sklepu internetowego to działania które mają sprawić by sklep internetowy znajdował się wysoko w wynikach wyszukiwania najczęściej wyszukiwarki Google. Polega na dbaniu o odpowiednią treść na stronie internetowej, jej optymalizację oraz zdobywanie linków. Na pewno temat pozycjonowania wkrótce zostanie poruszony na tym blogu.

 

2. Prowadzenie bloga

Prowadzenie bloga to też promocja sklepu internetowego, chyba że z powstającymi wartościowymi wpisami nic nie robimy. Blog i jego cenna zawartość to świetna przynęta by sprowadzić użytkownika do naszego sklepu internetowego. Silna strona internetowa pozwoli poszczególne wpisy użytkownikom znaleźć w wyszukiwarkach internetowych, możemy publikować odnośniki do nich w socjal mediach lub informować o nich. Bezpośrednio blog nie wpływa na promocję ale jest świetną podstawą do jej prowadzenia praktycznie we wszystkich metodach tu omawianych. Więcej o prowadzeniu bloga na sklepie internetowym przeczytasz w artykule: prowadzenie bloga na sklepie internetowym.

 

 

3. Prowadzenie Fun Page na Facebook

Prowadzenie Fun Page na Facebook

To również jest świetne medium do promowania własnego biznesu. Jak to się robi na Facebook? Tworzysz profil firmowy Fun Page. Zamieszczasz na nim różnego rodzaju informacje, które są dla użytkowników interesujące. Twoim celem jest jak największa liczba udostępnień twoich postów, największa liczba polubień postów oraz oraz samego Fun Page. Nad tą metodą głębiej nie będę się rozwodził ponieważ szerzej już została opisana na naszym blogu: Promocja sklepu internetowego na Facebook.

 

 

4. Pisanie na forach tematycznych

Metoda zajmuje czwarte miejsce w zestawieniu. Jest często całkowicie pomijana w planowaniu kampanii promocyjnej, całkowicie nie słusznie. Na czym polega? Tworzysz konta na forach internetowych powiązanych tematycznie z branżą w której sprzedajesz. Pomagasz użytkownikom, doradzasz. Możesz z czasem nawet podsuwać im odnośniki do konkretnych produktów na swoim sklepie który spełni ich oczekiwania albo rozwiąże problem. Odradzam robienia tego na początku zwłaszcza w pierwszych 50 postach. Najprawdopodobniej zostaniesz uznany za spamera, a konto Twoje zostanie zablokowane. Pomaganie użytkownikom ma jeszcze drugi plus. Większość for pozwala do profilu dodać swój link do strony lub zamieścić link w podpisie postu. Takie działanie może bardzo wspomóc pierwszą metodę promocji czyli pozycjonowanie.

 

5. Marketing szeptany

Marketing szeptany

W tym rodzaju promocji przebieramy się za naszych klientów. Jeżeli masz już doświadczenie w branży, w której działasz, wczucie się w rolę osoby zainteresowanej nie powinno Ci sprawić większego problemu. Marketing szeptany głównie działa na forach internetowych oraz w komentarzach blogowych. Działa na zasadzie „Znajomy polecił mi produkt x (i tutaj link, albo nazwa sklepu). Czy ktoś go używał? Co sądzicie o nim?”. Jest to bardzo prosty przykład, który stosowano jeszcze kilka lat temu. W miarę popularyzacji marketingu szeptanego, administratorzy zaczęli traktować posty i komentarze tego typu jako spam i usuwać je razem ich autorami.

 

6. Pisanie artykułów gościnnych

Jest to kolejna metoda, która polega na szerzeniu wartościowych informacji. Pamiętaj że nie jesteś sam w swojej branży, znajdziesz w niej swoją konkurencję ale także entuzjastów, którzy prowadzą blogi, strony internetowe poświęcone zagadnieniom które poszerzają wiedzę właśnie z tematyki w której działasz. Zasada tworzenia artykułów gościnnych jest prosta. Ty dzielisz się swoją wiedzą w zamian za np. linka w artykule. Osoba która opublikuje Twój artykuł zyskuje wartościową treść na swojej stronie internetowej. Podobnym zagadnieniem są artykuły sponsorowane, za których publikacje się płaci.

 

7. Newsletter

newsletter

Trzeba przyznać że czasy świetności kampanii mailingowych już minęły ale to nie oznacza że wcale nie działają. Podczas tworzenia kampanii mailingowej trzeba się jedynie trochę bardziej postarać. Mailing musi oferować coś, zachęcić do podjęcia akcji przez użytkownika. Mogą to być nowości w sklepie, którymi się interesował, może to być wartościowa wiedza lub kupon zniżkowy. To jakiego materiału użyjesz powinno być uzależnione od zachowań danego użytkownika w Twoim sklepie. Im bardziej mail będzie dopasowany do oczekiwań użytkownika tym większa szansa, że z wiadomości przejdzie do Twojego sklepu a w nim dokona zakupu.

 

8. Reklamy Adwords

Jest to forma promocji płatna. Jest to promocja która nie przynosi naszemu sklepowi żadnej większej korzyści oprócz odwiedzin. Po zaprzestaniu opłacania reklamy odwiedziny na naszym sklepie ograniczają się do ilości sprzed kampanii. Adword to reklamy od Google. Tworząc kampanię link do naszego sklepu będzie wyświetlał się w wynikach wyszukiwania, wyszukiwarki Google.

 

9. Dodawaj swój sklep internetowy do katalogów firm

Dodawaj swoj sklep internetowy do katalogow firm

Katalog firm do dalej popularna forma promocji. Mało tego użytkownicy sieci dalej z nich korzystają. Dodają siebie do katalogu firm mamy szansę zostać szybciej odnalezionym w sieci przez użytkowników, którzy szukają firmy o profilu działalności zgodnym z naszym. Cześć katalogów opublikuje wartościowy link do naszego sklepu internetowego co po raz kolejny wspomoże pierwszą metodę promocji czyli pozycjonowanie sklepu internetowego.

 

10. Komentuj blogi tematyczne

Większość blogów opartych na systemie WordPress pozwalają nie tylko komentować publikowane tam posty ale i również pozwalają na pozostawienie linka do naszej strony. Link ten jest praktycznie zawsze z atrybutem nofallow przez co nie przekazuje mocy naszej stronie, ale podążają za nim użytkownicy. Pisanie wartościowych komentarzy które zwrócą uwagę czytelników może sprowadzić do naszego sklepu dodatkowych klientów.