Image

Pozycjonowanie sklepów internetowych z Design Cart

W studio Design Cart, oprócz projektowania i tworzenia sklepów internetowych zajmujemy się również ich promocją w sieci internetowej. Samo posiadanie sklepu internetowego nie przyniesie nam spektakularnego przełomu w handlu. Tyczy się to przede wszystkim firm które startują w ogóle ze sprzedażą, nie tylko w internecie. Jak w każdej dziedzinie biznesu i nie tylko tych obecnych w sieci internetowej, aby sprzedawać, pozyskiwać klientów niezbędna jest reklama. Pozycjonowanie sklepu internetowego to właśnie najbardziej skuteczna reklama jaką możemy wybrać dla swojego e-commerce. Niestety jest czasochłonna, a jej efekty nie są widoczne od razu. Jednak jeżeli pozycjonowany sklep internetowy odniesie sukces, cały biznes otrzymuje i rozwija szerokie skrzydła.

 

Zapytaj o ofertę

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?

Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego? Pozycjonowanie to czynności prowadzące do polepszenia pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarkach internetowych. My oczywiście skupiamy się na wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie sklepu internetowego można podzielić na dwie strefy: działania podejmowane w obrębie sklepu internetowego oraz te podejmowane poza nim, ale wpływające na Twój e-commerce. Do działań prowadzonych w obrębie sklepu internetowego można zaliczyć np. jego optymalizację czy prowadzenie bloga. Do działań podejmowanych poza sklepem internetowym można zaliczyć zdobywanie linków na innych serwisach internetowych.

Od czego zależy cena pozycjonowania sklepu internetowego?

Cena pozycjonowania sklepu internetowego zależy od indywidualnej wyceny. Każdy sklep jest inny. Nie tylko jest inaczej zbudowany ale również, w różnym stopniu jest z optymalizowany czy wyposażony w treść. Cena zależy też od dotychczasowej historii pozycjonowania sklepu internetowego. Tanie jest coś kontynuować niż startować od zera. Na wpływ ceny ma również Twoja konkurencja, ponieważ to właśnie ona wyznacza tempo pozycjonowania do którego musimy się dopasować. Konkurencja tez określa ile musimy wykonać prac by ją przegonić. Im silniejsza i liczniejsza konkurencja tym wyższa cena.

Kiedy będą widoczne efekty pozycjonowania sklepu internetowego?

Niestety, pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga niemałej cierpliwości. Po rozpoczęciu prac pierwsze jakiekolwiek efekty widoczne są po miesiącu, ale pierwsze wyraźne i zadowalające efekty widoczne są po trzech miesiącach a nawet więcej. Wszystko zależy od metod które dobierzemy do budżetu klienta oraz od jego konkurencji. Pamiętaj że gdy zaczynamy pozycjonować Twój sklep internetowy, wchodzimy do gry w której już od dawna uczestniczą inni gracze. Zaczynając od zera nie tylko musimy podejmować działania takie jak inne firmy ale musimy też podejmować działania które pomogą nam je wyprzedzić. Wszystkie treści, linki muszą też być odczytane przez Google, a to wymaga kolejnego czasu. Stąd efekty podjętych działań dzisiaj widoczne są po nawet kilku tygodniach.

Metody pozycjonowania sklepów internetowych

  1. OPTYMALIZACJA SKLEPU INTERNETOWEGO – są to prace polegające na poprawie działania sklepu internetowego jego szybkości ładowania, poprawy treści, linków wewnętrznych czy tagów i atrybutów HTML.

  2. DOSTOSOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO DO URZĄDZEŃ MOBILNYCH – w niektórych branżach zdecydowana większość odwiedzin strony internetowej pochodzi z urządzeń mobilnych. Wersja mobilna sklepu internetowego to już podstawa.

  3. TWORZENIE UNIKALNYCH, WARTOŚCIOWYCH TREŚCI – Google promuje wartościowe, merytoryczne i oryginalne treści. Sklepy internetowe bez opisów produktu są bardzo trudne do wypozycjonowania, łatwo je też prześcignąć.

  4. ANALIZA KONKURENCYJNYCH SKLEPÓW INTERNETOWYCH – wiedza o tym jak pozycjonuje się konkurencja pozwali nam skutecznie deptać jej po piętach i ostatecznie ją prześcignąć.

  5. BUDOWANIE SIECI LINKÓW – jest to najważniejszy czynnik rankingowy dla serwisów internetowych. Tworzymy jakościowy zdywersyfikowany profil linków, pochodzący z for internetowych, katalogów, stron, firm oraz z artykułów sponsorowanych.

Jakie działania zawiera optymalizacja sklepu internetowego?

  • wdrożenie przyjaznych adresów url

  • stworzenie mapy strony i dodanie jej do Google Search Console

  • konfiguracja pliku robots.txt

  • zadbanie o prawidłowe uzupełnienie meta tagów zwłaszcza tagu „Meta Title”

  • zadbanie o wartościowe opisy produktów oraz o ich unikalność

  • konfiguracja pliku .htaccess i przekierowanie sklepu internetowego na adres z www lub bez

  • prawidłowe wdrożenie linków kanonicznych

  • wdrożenie certyfikatu ssl

  • prawidłowe rozmieszczenie nagłówków H1 – H6 na sklepie internetowym

  • konfiguracja pamięci podręcznej

  • minimalizacja kodu źródłowego

  • optymalizacja obrazów

  • włączenie kompresji GZIP

Dlaczego warto zlecić nam pozycjonowanie sklepu internetowego?

Po pierwsze studio Design Cart to wyodrębniony zespół z Design Studio WWW, zajmujący się wyłącznie zadaniami związanymi z e-commerce. Doskonale znamy budowę systemów tworzonych dla sklepów internetowych. Wiemy jak je optymalizować oraz znamy odpowiednie i najlepsze dla nich rozszerzenia, gdy wymagane rozwiązania jeszcze nie istnieją, wiemy jak je zaprogramować. Cały czas badamy trendy panujące w e-commerce, a ta gałąź sieci różni się nie co od zwykłych stron internetowych.

Prowadzimy bezpieczne działania o wysokiej jakości. Nie świadczymy usług pokroju tych, które znajdziesz na allegro. Zajmujemy się pozycjonowanie efektownym, a nie zdobywanie „śmieciowych” linków dla zapełnienia raportu. Naszym głównym działaniem jest tworzenie wartościowej treści i to nie tylko w obrębie Twojego sklepu internetowego. Zlecając nam pozycjonowanie możesz mieć pewność że nie dopadną Cię zmiany algorytmu wyszukiwarek, a tym bardziej nie wpadniesz w szpony różnorakich filtrów.

Jakie działania wchodzą w skład budowania sieci linków?

Linki to jeden z najważniejszych czynników wpływających na pozycję sklepu internetowego. Warto więc zadbać o ich jakość. Linki które zdobywamy pochodzą z:

  • najróżniejszych profili na portalach internetowych i forach

  • postów zamieszczanych na forach internetowych

  • katalogów stron

  • katalogów firm

  • artykułów

  • artykułów sponsorowanych

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepu internetowego zapewni Ci lepszą widoczność w wyszukiwarce Google. Jest ona podstawowym narzędziem każdego użytkownika do wyszukiwania usług i produktów. Wypozycjonowane sklepy internetowe zdecydowaną większość ruchu na swoim e-commerce zawdzięczają wyszukiwarce Google. Dobre pozycje potrafią podnieść sprzedaż o kilkaset, kilka tysięcy procent. Dobre pozycje w wyszukiwarce umożliwiają Ci dotarcie do milionów klientów w całym kraju. W Polsce ponad 15 milionów użytkowników robi zakupy przez internet. Pełny raport za rok 2018 znajdziesz tutaj. Liczby nie kłamią, trzeba jedynie zacząć działać.