Opencart to jeden z najpopularniejszych silników sklepowych.
W ogólnoświatowych badaniach zajmuje on trzecie miejsce, w naszym rankingu zajmuje drugie miejsce. Jest to silnik, który najczęściej oferujemy naszym klientom ze
względu łatwą obsługę co jest bardzo ważne dla użytkowników z nikłym doświadczeniem z platformami sklepowymi. Oprócz prostoty obsługi Opencart ma bardzo bogatą funkcjonalność, a zatem jest najlepiej wyważonym systemem sklepowym jaki obecnie funkcjonuje. Z pośród najpopularniejszych platform sklepowych jest też tym najszybszym. W dalszej części artykułu zaprezentuję wygląd panelu administracyjnego platformy sklepowej Opencart.
Panel administracyjny Opencart jest niezwykle przejrzysty i intuicyjny. Na starcie mamy nieco statystyk ze sprzedaży. Ile mieliśmy zamówień, sprzedaży, ilu posiadamy klientów. Twórcy sklepu udostępnili również mapkę prezentującą skąd odwiedzano nasz sklep. Obok niej mamy wykres prezentujący historię sprzedaży oraz pozyskiwania klientów. Nawigowanie po sklepie odbywa się za pomocą lewej nawigacji. I tam też znajdziemy wszystkie funkcje do obsługi sklepu. Poniżej przejdziemy do omówienia poszczególnych funkcji.
Kokpit - strona startowa panelu administracyjnego, miejsce z powyższego obrazu.
Katalog - miejsce gdzie możemy zarządzać zawartością sklepu internetowego. W katalogu dodajemy kategorie produktów oraz same produkty, producentów, cechy, atrybuty. W tym miejscu możemy też zarządzać opiniami wystawianymi produktom przez użytkowników.
Rozszerzenia - w tym miejscu odbywa się rozbudowa sklepu o kolejne moduły np.: płatności, wysyłki.
Wygląd - w tej strefie możemy tworzyć banery dla sklepu, w tym zarządzać wyglądem baneru głównego.
Sprzedaż - w zakładce sprzedaż znajdziemy wszystkie informacje dotyczące zamówień, sprzedanych produktów, produktów reklamowanych.
Klienci - ten dział przechowuje wszelkie informacje o klientach, jest to nasza baza klientów online.
Kampanie - Opencart oddaje użytkownikom narzędzia wspomagające kampanie marketingowe. W tym miejscu znajdziemy ciekawe ustawienia dotyczące programu partnerskiego, newsletter, kupony.
System - Jest dział służący do zarządzania ustawieniami sklepu. W przypadku tworzenia sklepu przez naszą firmę ten dział konfigurujemy sami, klientowi oddajemy gotowca.
Raporty - tutaj znajdziemy wszystkie informacje dotyczące sprzedaży, przesyłek. Dział przydatny podczas analizy postępów sprzedaży i efektów działań marketingowych.
W Opencart zakładki poukładane są tematycznie, patrząc na panel administratora od razu wiemy gdzie znajdziemy informacje o danym kliencie, produkcie czy zamówieniu. I to właśnie z tego powodu ta platforma sklepowa zyskuje sobie coraz to więcej zwolenników.