Trendy webowe zmieniają się każdego roku. Na zmiany mają wpływ nowe technologie programistyczne oraz rozwój technologii sprzętowej. Dzięki temu sklepy internetowe oferują swym klientom co raz to nowsze funkcje, są też bezpieczniejsze. Przyśpieszenie internetu daje możliwość użycia większej ilości i lepszej jakości obrazów. W przypadku sklepów internetowych ma to ogromne znaczenie, ponieważ w sklepach internetowych to głównie obraz sprzedaje produkt. Więcej na temat obrazów na sklepach internetowych przeczytasz w jednym z naszych artykułów "Wszystko o obrazach w sklepie internetowym". Dalej zaś przestawię nasza najnowszą realizację, którą jest sklep internetowy z odzieżą sportową.
Jak powinien wyglądać sklep internetowy z odzieżą?
W skrócie tak jak to widzisz na zdjęciu po lewej stronie. Sklep internetowy z odzieżą powinien być maksymalnie spójny graficznie. Powinien główny nacisk kłaść na obraz. Sklep internetowy dla fitstore.no, przygotowaliśmy w oparciu o najnowsze standardy webowe. Główny nacisk położyliśmy na zdjęcia, prezentujące sprzedawane produkty. Strona główna to kolaż banerów oraz produktów. Każdy z obrazów jest wykonany w sposób maksymalnie czytelny i estetyczny. Wszystkie razem tworzą spójny, artystyczny kolaż.
Do czego potrzebna ta spójność obrazu?
Użytkownik przeglądający sklep internetowy mimowolnie patrzy na otoczkę produktów. Na produkty patrzy częściowo z pod pryzmatu ogólnego wyglądu sklepu internetowego. Jeżeli szata graficzna jest estetyczna i nie rozprasza uwagi od produktu to klient chętniej zakupi daną rzecz. Badania wykazały, że użytkownicy są skłonni kupić produkt nie co gorszy w sklepie wyglądającym na nowoczesny oraz bardziej profesjonalny, niż produkt lepszej jakości, ładniejszy, w sklepie z przestarzałą szatą graficzną. Dowodzi to na istnienie wpływu szaty graficznej na postrzeganie produktu.
Zdjęcia na sklepie internetowym Fit Store są ustawione na podobnym pastelowym tle. Każdy baner zawiera inny odcień, ale jako całość sklep internetowy to jeden spójny kolaż. Świetnym rozwiązaniem jest też użycie naszego autorskiego modułu DC Menu. Jest to moduł pozwalający na budowanie własnej nawigacji. Możemy w niej używać wielu kolumn oraz zdjęć. Tego typu nawigacje nazywamy "Big Menu".
Sklep internetowy Fit Store wyposażyliśmy dodatkowo w świetny mechanizm filtracji produktów, pozwalający w dynamiczny sposób aktualizować listę produktów z możliwością podania przedziału cenowego.
Na karcie produktu zastosowaliśmy aż trzy autorskie rozwiązania. Pierwszym jest możliwość wskazania produktów o podobnej kolorystyce. System, w efekcie wyświetla jako opcje kolorystyczne zdjęcia podobnych produktów. Kliknięcie w obraz nie określa opcji danego produktu ale przenosi do produktu, w innej wersji. Moduł jest przydatny jeżeli te same produkty, w różnych kolorach traktujesz jako osobne produkty. Kolejnym modułem jest harmonijka z zawartymi w niej informacjami. W panelu administratora możemy zdefiniować tytuły oraz treść poszczególnych elementów rozwijanych. Rozszerzenie również pozwala na dodawanie ikon.
Trzecim modułem jest tabela rozmiarów. Rozszerzenie wyświetla w oknie popup tabelę rozmiarów, która podlega edycji, w każdym produkcie osobno.
Zamawiając sklep internetowy z odzieżą, w Design Cart wszystkie te moduły otrzymujesz, w cenie podstawowego sklepu internetowego.