Newsletter jest ważnym narzędziem promocyjnym. Pozwala na powiadamianie naszych klientów o nowościach w naszym sklepie internetowym Potrafi klienta okazjonalnego przemienić w stałego.

Umiejętnie wykorzystany newsletter potrafi znacznie zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. System Opencart jest oczywiście wyposażony w tego typu narzędzie.

Zobacz naszą ofertę dla sklepów internetowych

Aby skorzystać z narzędzia Newsletter logujemy się do systemu Opencart, następnie rozwijamy pozycję, w lewej nawigacji „Kampanie”, \obaczymy trzy kolejne dostępne pozycje, wybieramy trzecią „Poczta”.

1

System przekieruje nas do prostego formularza, w którym zamieszczamy treść naszego listu. Edytor online, pozwala na stworzenie ciekawego graficznie listu z użyciem języka html. Do edytora można też wkleić gotowy szablon.

2

Formularz wysyłania listów składa się z 4 pól. W pierwszych „Od” deklarujemy nadawcę. Jeżeli mamy więcej kontaktów to lista się nam rozbuduje, w przeciwnym wypadku możemy skorzystać jedynie z opcji „Domyślnie”. Kolejna lista rozwijana pozwala nam na określenie odbiorców naszego listu. Tutaj mamy do dyspozycji 7 pozycji:

  • Wszyscy zapisani do biuletynu – czyli do wszystkich użytkowników, którzy podczas rejestracji lub za pomocą konta użytkownika zapisali się do biuletynu.

  • Wszyscy klienci – czyli wysyłanie do wszystkich klientów, bez wyjątku.

  • Grupy klientów – czyli wysyłanie listów do wszystkich użytkowników z danej grupy. Wybór tej opcji spowoduje wyświetlenie kolejnej listy rozwijanej w której będziemy mogli zdefiniować konkretną grupę.

  • Klienci – ta opcja pozwala na wysłanie listów do wybranych klientów. Wybranie tej opcji spowoduje wyświetlenie pola z którego będziemy mogli wybrać klientów do których ma zostać dostarczony list.

  • Wszyscy partnerzy – czyli możliwość wysłania listów do wszystkich partnerów z którymi współpracujemy.

  • Partnerzy – opcja pozwala na wysłanie listu do konkretnego partnera. Wybranie tej opcji spowoduje wyświetlenie dodatkowego pola z którego typujemy parterów jako adresatów wiadomości.

  • Produkty – bardzo ciekawa opcja, która pozwala na wysłanie wiadomości wszystkim klientom, którzy zakupili konkretny produkt.

 

Gdy nasz list jest gotowy możemy go wysłać za pomocą przycisku w górnej części strony, po prawej stronie. Po wysłaniu otrzymamy informację do ilu osób wiadomość została wysłana.

3

Opencart domyślnie nie pozwala na zbieranie adresów email o odwiedzających sklep internetowy. Zapisać się do newslettera mogą jedynie użytkownicy zarejestrowani. Zbieranie emaili od klientów nie zarejestrowanych pozwala moduł Design Cart Newsletter.

4