W systemie sklepowym Opencart, Informacje pełnią rolę zakładek.
Możemy taką utworzyć, skorzystać z edytora online i zawrzeć na niej informacje dotyczące wysyłki, płatności czy napisać kilka zdań o samym sklepie. Jest to miejsce gdzie mamy wpływ na formatowanie treści, możemy też dodawać media: zdjęcia, filmy.
Aby utworzyć informacyjną zakładkę należy rozwinąć pozycję „Katalog” z lewej nawigacji. Dalej klikamy pozycję „Informacje”.
System sklepu internetowego przeniesie nas do listy zakładek informacyjnych dostępnych na naszym sklepie. Tu mamy również możliwość edycji tych już istniejących. Wystarczy skorzystać z przycisku znajdującego się przy każdej zakładce.
Zobacz naszą ofertę dla sklepów internetowych
Do utworzenia nowej zakładki wykorzystujemy przyciski akcji zlokalizowane na górze, po prawej stronie. Jeżeli to Twój kolejny kurs z Opencart, zauważ, że w każdym komponencie Opencart układ i funkcjonalność interfejsu jest taka sama. Wystarczy go poznać w jednym kursie by zrozumieć działanie całego systemu.
Formularz dodawania zakładek informacyjnych jest nieco bardziej rozbudowany, niż producentów czy atrybutów. Składa się on z czterech działów: Ogólne, Dane, SEO, Wygląd. Zacznijmy od najważniejszej zakładki „Dane”. Tutaj zawieramy informacje, widziane przez innych użytkowników. Zakładka dane podzielona jest również na kolejne zakładki z poszczególnymi wersjami językowymi. Omówmy zatem poszczególne pola formularza.
Tytuł informacji – Tytuł będzie zarazem nagłówkiem na podstronie i łączem, w menu prowadzącym do zakładki.
Opis – treść zakładki, widziana po przejściu do niej.
Tytuł SEO – Tytuł dla przeglądarek, wyświetlany w tagach „meta title”
Słowa kluczowe SEO - Słowa kluczowe dla przeglądarek internetowych, wyświetlane w meta tagach „meta keywords”
Warto zauważyć, że system dla sklepów internetowych Opencart posiada świetne wsparcie SEO, dla swej zawartości.
Dalej opiszę zawartość zakładki dane.
Sklepy – w tych polach określamy, w których sklepach internetowych nasza nowa zakładka ma występować.
Dół strony – czy link do naszej nowej zakładki ma wyświetlać się, w menu na dole sklepu internetowego.
Status – czy zakładka ma być widoczna czy też nie. Przydatna funkcja zwłaszcza do okresowo prezentowanych zakładek. Gdy już nie jest potrzebna chowamy ją, a nie usuwamy.
Kolejność sortowania – pozycja zakładki, w menu względem pozostałych.
Przed ostatnią zakładką ustawień jest „SEO”, gdzie mamy do skonfigurowania tylko jeden zestaw pól. Są nimi słowa kluczowe z których zostaną utworzone proste adresy. Słowa kluczowe zamiast spacji powinny zawierać myślniki lub podkreślniki. Nie powinno się też używać znaków specjalnych oraz polskich znaków.
Ostatnią zakładką ustawieni informacji jest „Wygląd”. System Opencart dysponuje wieloma układami dla poszczególnych części sklepu. Mamy układ dla strony głównej, kategorii produktów, karty produktu. W tym miejscu możemy przypisać dany układ strony dla naszej zakładki. Jeżeli nie mamy utworzonego specjalnego układu, zazwyczaj stosujemy domyślnego lub układu „Informacje”, przeznaczonego właśnie dla zakładek.
Po wszystkim zapisujemy zmiany, korzystając z górnych przycisków akcji. Nowa zakładka została utworzona.