Spis treści:

    W systemie sklepowym Opencart, Informacje pełnią rolę zakładek.

    Możemy taką utworzyć, skorzystać z edytora online i zawrzeć na niej informacje dotyczące wysyłki, płatności czy napisać kilka zdań o samym sklepie. Jest to miejsce gdzie mamy wpływ na formatowanie treści, możemy też dodawać media: zdjęcia, filmy.

    Aby utworzyć informacyjną zakładkę należy rozwinąć pozycję „Katalog” z lewej nawigacji. Dalej klikamy pozycję „Informacje”.

    1

    System sklepu internetowego przeniesie nas do listy zakładek informacyjnych dostępnych na naszym sklepie. Tu mamy również możliwość edycji tych już istniejących. Wystarczy skorzystać z przycisku znajdującego się przy każdej zakładce.

    Zobacz naszą ofertę dla sklepów internetowych

    Do utworzenia nowej zakładki wykorzystujemy przyciski akcji zlokalizowane na górze, po prawej stronie. Jeżeli to Twój kolejny kurs z Opencart, zauważ, że w każdym komponencie Opencart układ i funkcjonalność interfejsu jest taka sama. Wystarczy go poznać w jednym kursie by zrozumieć działanie całego systemu.

    Formularz dodawania zakładek informacyjnych jest nieco bardziej rozbudowany, niż producentów czy atrybutów. Składa się on z czterech działów: Ogólne, Dane, SEO, Wygląd. Zacznijmy od najważniejszej zakładki „Dane”. Tutaj zawieramy informacje, widziane przez innych użytkowników. Zakładka dane podzielona jest również na kolejne zakładki z poszczególnymi wersjami językowymi. Omówmy zatem poszczególne pola formularza.

    1. Tytuł informacji – Tytuł będzie zarazem nagłówkiem na podstronie i łączem, w menu prowadzącym do zakładki.

    2. Opis – treść zakładki, widziana po przejściu do niej.

    3. Tytuł SEO – Tytuł dla przeglądarek, wyświetlany w tagach „meta title”

    4. Słowa kluczowe SEO - Słowa kluczowe dla przeglądarek internetowych, wyświetlane w meta tagach „meta keywords”

    2

    Warto zauważyć, że system dla sklepów internetowych Opencart posiada świetne wsparcie SEO, dla swej zawartości.

    Dalej opiszę zawartość zakładki dane.

    1. Sklepy – w tych polach określamy, w których sklepach internetowych nasza nowa zakładka ma występować.

    2. Dół strony – czy link do naszej nowej zakładki ma wyświetlać się, w menu na dole sklepu internetowego.

    3. Status – czy zakładka ma być widoczna czy też nie. Przydatna funkcja zwłaszcza do okresowo prezentowanych zakładek. Gdy już nie jest potrzebna chowamy ją, a nie usuwamy.

    4. Kolejność sortowania – pozycja zakładki, w menu względem pozostałych.

    3

    Przed ostatnią zakładką ustawień jest „SEO”, gdzie mamy do skonfigurowania tylko jeden zestaw pól. Są nimi słowa kluczowe z których zostaną utworzone proste adresy. Słowa kluczowe zamiast spacji powinny zawierać myślniki lub podkreślniki. Nie powinno się też używać znaków specjalnych oraz polskich znaków.

    4

    Ostatnią zakładką ustawieni informacji jest „Wygląd”. System Opencart dysponuje wieloma układami dla poszczególnych części sklepu. Mamy układ dla strony głównej, kategorii produktów, karty produktu. W tym miejscu możemy przypisać dany układ strony dla naszej zakładki. Jeżeli nie mamy utworzonego specjalnego układu, zazwyczaj stosujemy domyślnego lub układu „Informacje”, przeznaczonego właśnie dla zakładek.

    5

    Po wszystkim zapisujemy zmiany, korzystając z górnych przycisków akcji. Nowa zakładka została utworzona.