Świat znajduje się obecnie w niebywałej sytuacji o której przyszłe pokolenia zapewne będą dowiadywać się z podręczników do historii.

Mamy czas pandemii, który będzie mocno oddziaływał na nasze życie i gospodarkę przez co najmniej rok. Wiele gałęzi gospodarki jest zamrażana w celu spowolnienia się rozprzestrzeniania się wirusa. Dotyczy to tych branż gdzie bliski kontakt ludzi jest nieunikniony.

Sytuacja na rynku e-commerce jest nie co inna. Branża w której działamy w znaczący sposób łagodzi spadek sprzedaży, w wielu stacjonarnych sklepach. Dzięki przenoszeniu biznesu do sieci internetowej wielu sprzedawców może przetrwać ten trudny okres.

 

Sklepy internetowe mają to do siebie że obsługa klienta odbywa się bez jakiegokolwiek kontaktu z nim. W dobie nowoczesnych rozwiązań kurierskich jak np. paczkomaty, możliwe jest całkowicie wyeliminowanie kontaktu z klientem. To sprawia że zakupy online są najbezpieczniejszą formą robienia zakupów w dobie pandemii koronawirusa. Jak jednak obecna sytuacja wpłynie na wygląd rynku e-commerce po pandemii?

 

Obecnie z dwóch stron rośnie zainteresowanie rozwiązaniami e-commerce. Sprzedawcy zauważają że sprzedaż online to świetny kanał do rozszerzenia działalności. Konsumenci dostrzegają wygodę robienia zakupów online oraz ich bezpieczeństwo. Ten stan utrzyma się również po kryzysie.

 

Obecnie coraz więcej sprzedawców, która nie planowała wejścia do sieci internetowej robi to, ponieważ zmusza do tego sytuacja. Sprzedaż na rynku e-commerce rośnie jeszcze dynamiczniej, więc rozkręcić biznes jest łatwiej niż jeszcze w styczniu. Tym którym uda otworzenie sklepu internetowego generującego zyski, po pandemii go nie zamkną. Kryzys zrodzi jeszcze większą liczbę sklepów internetowych co poskutkuje jeszcze większą konkurencją. Ta z kolei zawsze prowadzi do wdrażania nowego wymiaru obsługi klienta, lepszej jakości.

Zobacz naszą ofertę dla sklepów internetowych

Z drugiej strony mamy konsumentów którzy robią zakupy w sklepach internetowych. Grupa użytkowników internetu robiących regularnie zakupy diametralnie się właśnie powiększa. Do tej grupy wchodzą właśnie użytkownicy, którzy robili zakupy rzadko oraz Ci którzy nie robili zakupów nigdy. Obecnie rynek e-commerce w Polsce jest na tyle rozwinięty i przyjazny klientom że możemy założyć że większość z tych nowych użytkowników robiących zakupy w sklepach internetowych będzie robiła to również po pandemii. Dlaczego? Otóż jednymi z powodów dla których spora część osób posiadających dostęp do internetu ale nie robiła zakupów online był brak wiedzy jak to zrobić oraz brak zaufania. Wiele osób właśnie nauczyło się i uczy w dalszym ciągu jak robić zakupy online. Wiele osób teraz nabiera zaufania do zakupów online.

 

Efekty widać już. Ilość dokonywanych zakupów w sieci przewyższyła stan z okresu przedświątecznego. Dokładnych danych na tą chwilę jeszcze nie ma ale wskazują na to sygnały dobiegające z firm kurierskich, agencji interaktywnych i od samych sprzedawców działających w sieci internetowej.

 

Obecna sytuacja intensywnie rozwija rynek spożywczy działający online. Powstaje coraz więcej sklepów internetowych sprzedających żywność w sieci. Ta gałąź e-commerce w Polsce w porównaniu do innych dopiero raczkuje ale wygląda na to że rozwój jej znacznie w najbliższych latach przyśpieszy bo kryzys obecny minie, ale sprzedawcy będą od dzisiaj brali pod uwagę że podobne pandemie mogą się pojawić ponownie i warto zawczasnu się na nie przygotować.