W sieci jest sporo artykułów dotyczących promocji sklepu internetowego na portalu społecznościowym Facebook. Większość z nich opowiada o tym czy warto promować sklep internetowych na tym medium, czy nie warto.

Jak dla mnie i podejrzewam dla Ciebie odpowiedź na to pytanie jest logiczna. Skoro konkurencja tam się promuje to zadawanie pytania czy warto czy też nie wydaje się śmieszne. Jeżeli tak nie jest odpowiadam szybko – warto.

Facebook to ciekawy serwis społecznościowy, który ma dla nas jedną podstawowa zaletę – mamy dostęp do zdecydowanej większości klientów, kupujących online. Chyba to nawet jedyna zaleta, ale tak znacząca, że przeistoczyła Facebook'a dla wielu, w główną drogę promocji e-biznesu. Jak więc zacząć promocję sklepu internetowego na Facebook? Dowiesz się tego w dalszej części artykułu.

 

Jak zacząć promocję sklepu internetowego na Facebook'u?

Depositphotos 144789649 original

Na początek musimy stworzyć Fun Page na portalu społecznościowym Facebook. Do promocji sklepu internetowego poleca się założenie bloga w obrębie sklepu. Będzie on magazynował ciekawe treści, związane z branżą, tak jak ta którą czytasz teraz - też jest na blogu serwisu internetowego firmy, zajmującej się tworzeniem sklepów internetowych. Nie możesz przedstawić się światu z pustym Fun Page oraz pustym blogiem. Zdobądź więc ciekawe treści, zdjęcia. Opublikuj ciekawostki związane z Twoimi produktami, profesjonalnie wykonane zdjęcia.

Zobacz naszą ofertę dla sklepów internetowych

Publikując materiały weź pod uwagę, że we współczesnym świecie wszyscy jesteśmy zabiegani i nie mamy czasu czytać o byle czym i byle co. Treści, które publikujesz muszą być ciekawe. Podobnie jest ze zdjęciami. Internet pęka w szwach od różnego rodzaju fotografii. By zaciekawić nas muszą się czymś wyróżniać. Na początku to trudne im dalej w las tym większej wprawy nabierzesz i będzie przychodziło Ci to łatwiej.

Dobrym pomysłem jest publikowanie materiałów różnego typu np.: tekstów, filmów wideo, infografik, zdjęć. Mieszanie materiałów pomoże nam urozmaicić zawartość i dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Ładnie przygotowany Fun Page z interesującymi postami, możemy zacząć rozpowszechniać. Zaczynamy od własnego podwórka czyli zapraszamy naszych znajomych do polubienia naszej strony. W większości przypadków daje to największy przyrost polubień naszej strony, część znajomych polubi nasz Fun Page nawet go nie oglądając. Nie szkodzi, tu się liczy „like” i ewentualnie udostępnienie dalej. Informacja o naszej stronie ma się rozprzestrzeniać jak wirus.

Tutaj pomocne będą wartościowe treści, o których wspominałem już wcześniej, dzięki nim zdobędziemy więcej udostępnień i w szerszy sposób dotrzemy do znajomych naszych znajomych, a potem jeszcze dalej. Pamiętaj aby w międzyczasie cały czas aktualizować swój Fun Page oraz blog na sklepie internetowym. Sugeruje się umieszczanie jednego postu na dzień na Fun Page oraz dwóch lub trzech artykułów na blogu, w ciągu tygodnia. Gdy nasza promocja będzie trwała w najlepsze wśród naszych znajomych i ich, przechodzimy do drugiej operacji dotyczącej promowanych postów.

 

Promowane posty na Facebook

Depositphotos 122643156 original

Czas rozpędzić jeszcze bardziej naszą akcję promocyjną na Facebook, aby tego dokonać skorzystamy z funkcji na portalu społecznościowym Facebook, która umożliwia wybranie postu oraz promowanie go. Na czym to polega?

Zacznijmy od tego że promujemy materiały związane bezpośrednio z naszym sklepem. Mogą to być nowości w asortymencie produktowym. Kody rabatowe, lub konkursy. W przypadku postów promowanych musimy coś dać użytkownikom, aby bardziej ich zaangażować. Jedną z najlepszych metod są właśnie konkursy typu: „Aby wziąć udział w konkursie polub i udostępnij post”. To pomaga wykorzystać promocję do jeszcze większego poszerzenia wpływu, zgarnięcia większej ilości polubień oraz udostępnień. Zawsze to jest Twój cel i masz się na nim skupić.

Promocja na Facebook pozwala określić grupę odbiorców naszych materiałów, wiek, lokalizację oraz zainteresowania. Pozwala to na dokładne dopasowanie przebiegu promocji do profilu naszego potencjalnego klienta.

 

Serwis Facebook to potężne narzędzie marketingowe. Doceniło je już wiele firm, wiele z nich wybiło swoje e-biznesy dzięki temu portalowi.