Wiele się mówi o tym, że strona internetowa to swoisty przedstawiciel handlowy działający online przez 24 godziny internetowe.

Mówi się że serwisy internetowe nie tylko informują całą dobę klientów, przedstawiając im firmową ofertę, ale i przyjmują zgłoszenia, zapytania poprzez formularze internetowe umieszczone na stronie www.


Sklep internetowy jako pracownik

Treści te ma charakter symboliczny i są mocną przenośnią ale jeżeli strona internetowa jest nazywana przedstawicielem handlowym, to jak powinien zostać nazwany sklep internetowy? Wydaje się, że prawdziwym sprzedawcą. Sklep internetowy również podobnie jak strona internetowa prezentuje ofertę firmy, informuje klienta o nowościach w danej firmie przyjmuje zgłoszenia z formularzy, ale i dodatkowo sprzedaje. Prezentuje produktu, pokazując jak wyglądają, opowiadając o nich opisem i umożliwia ich zakupienie.

W przypadku sklepu internetowego oszczędność czasu podczas sprzedaży jest na tyle gigantyczna, że można by było polemizować, czy faktycznie może zastąpić pracownika. Jeżeli mówimy o sklepie o dużych miesięcznych obrotach, to możemy z pewnością jego działanie przyrównać do pracy kilkoosobowego zespołu pracowników.

Zobacz naszą ofertę dla sklepów internetowych

 

Konfigurator produktu

shutterstock 118310554Konfigurator produktu to coś więcej niż sklep internetowy. To mechanizm pozwalający na złożenie dedykowanego wyrobu, a następnie pozwalający na jego kupienie. Konfiguratory produktów zazwyczaj składają się z kilku, kilkunastu kroków, które przeprowadzają użytkownika przez las pełny opcji, podsuwając mu te które pasują do zestawu już wybranych. Kompatybilność opcji wybranych z tymi, które zostaną przefiltrowane i wyświetlone, sprawiają, że klient nie ma możliwości stworzenia czegoś, czego sprzedawca nie jest w stanie wyprodukować. Mechanizm sam pilnuje czy produkcja danego zestawu cech jest możliwa, czy też nie.

Jak tworzymy konfiguratory produktów?

Konfiguratory produktów opieramy na krokach, z których każdy posiada nieograniczoną liczbę opcji. Każdy krok może posiadać specyficzne ustawienia, niestandardowe dane. Wszystko zależy od potrzeb klienta i nie sposób tego opisać w artykule. Możliwości jest tyle ile klientów, którzy potrzebują tego typu rozwiązania. Kroki mogą być powiązane ze sobą kompatybilnością, bez znaczenia czy konfigurator składa się z kilkunastu kroków i krok ostatni powinien zależeć o drugiego, czy drugi od pierwszego. Kompatybilność może dotyczyć dowolnego kroku z każdym innym. Projektujemy konfiguratory gdzie zależności są również bardziej złożone na przykład przypadek gdy jeden krok zależy od kilku kroków, które już użytkownik przebył. Możliwość kombinacji jest nieskończona.


Każda z opcji konfiguratora, który może być kilkaset lub nawet więcej, ma określony wpływ na cenę. Może być to udział procentowy, stały lub wyliczone na podstawie określonego wzoru. Cena danej opcji może zależeć również od opcji wybranych już wcześniej.


Konfiguratory, które tworzymy mają za zadanie prowadzić użytkownika za rękę od pierwszego kroku, aż po ostatni, tak by większość czynności, których dokonuje użytkownik były to kliknięcia.

 

Konfigurator produktu jako pracownik doskonały?

shutterstock 105024287Jeżeli sklep internetowy pozwala na wykonanie pracy, do której potrzebny by był pracownik to co z konfiguratorem produktów? Konfigurator cechuje się większą, specjalistyczną wiedzą, działa bezbłędnie, analizując podstawiane mu dane. W procesie zamówienie nie zapomni o podaniu każdej możliwej opcji, która może dotyczyć produktu. Konfigurator posiadający wiele kroków potrafi złożyć zamówienie, które przedstawicielowi handlowemu zajęłoby pół godziny. Taką sytuację mieliśmy tworząc konfigurator okien. Mnoga ilość opcji powodowała, że część nigdy nie była przedstawiana w domyślnej ofercie, w salonie firmowym. Przedstawiciel zawsze pracował z katalogiem, a ofertę wyliczał na kalkulatorze, ponieważ ceny niektórych opcji zależały od tych wcześniej już wybranych oraz od samych wymiarów.

Konfigurator nie tylko skrócił czas potrzebny na stworzenie zamówienia przedstawicielowi handlowemu, ale i zaczął zbierać zamówienia z sieci.

Konfigurator produktów to specyficzny mechanizm, który jest w stanie dodać twojej firmie wiele nowych zamówień, dodając jej wiele godzin pracy w ciągu całej doby. Czas potrzebny dla zrealizowania zadań postawionych konfiguratorowi dla zwykłego człowieka może być nawet nie osiągalny, w zależności od specyfikacji programu oraz jego popularności w sieci.