Wydatek związany z założeniem sklepu internetowego jest na tyle znaczący, zwłaszcza dla nowo powstałych biznesów, że warto w ogóle rozważyć czy nam pomoże czy też nie wpłynie na polepszenie wyników finansowych.

Rynek e-commerce to potężny rynek i bardzo konkurencyjny. Sprzedawanie online wiąże się z wysyłaniem towarów o to oznacza, że produkt musi przetrwać kilka dni w warunkach naturalnych, środowiskowych, oznacza to, że sama wysyłka eliminuje produkty wymagające specjalnych warunków do przechowywania. Dużą częścią tego rodzaju produktów należą do gałęzi spożywczej. Możemy je wysyłać w specjalnych pojemnikach, ale koszty prowadzenia sprzedaży wysyłkowej przewyższą znacznie te, w sklepach stacjonarnych. Interes zostanie skazany na porażkę, a pieniądze wydane na sklep internetowy przepadną.

Zobacz naszą ofertę dla sklepów internetowych

Warto też wcześniej przemyśleć sprawy marketingowe, czy na przykład nasz budżet wytrzyma wyścig z konkurencją o pierwsze miejsca w wyszukiwarce Google. Jeżeli wybierzemy branżę w której grają naprawdę potężni gracze z własnymi działami marketingowymi, też możemy być nie mile zaskoczeni, gdy okaże się, że wszystkie działania promocyjne nie przyniosły skutku. Rozwiązaniem dla bardzo konkurencyjnych gałęzi e-handlu może być nastawienie się na sprzedaż bardziej lokalną, lub poszukanie bardziej niszowej gałęzi.

Jeżeli masz konkurencyjne ceny produktów możesz zastanowić się nad porównywarkami cenowymi. Porównywarki cenowe pozwalają na zdobycie stałych klientów na sklepie internetowym, pomimo tego, że płacimy prowizję od sprzedaży i biorąc pod uwagę, że drugi raz użytkownik może wejść, można stwierdzić, że to się opłaci. 

Decydując się na sklep internetowy głównie należy przyjrzeć się: konkurencji, możliwością transportu towaru do klientów